Toyota wprowadza do swojej oferty nową zabudowę Mobility Base dla modelu PROACE Verso, która poszerza ofertę firmy skierowaną do osób z niepełnosprawnością. Wariant ten powstał z myślą o zamówieniach instytucji publicznych.
Oferta Toyoty skierowana do osób z niepełnosprawnością jest bogata i dostosowana do konkretnych potrzeb. Obejmuje zarówno modyfikacje samochodów osobowych, które umożliwiają osobom z niepełnosprawnością kierowanie samochodem, jak i modele PROACE Verso i PROACE CITY Verso z zabudowami do transportu osób na wózku inwalidzkim, w różnych wariantach. Teraz ich wybór zostaje poszerzony o jeszcze jeden wariant, który spełnia typowe warunki zamówień i procedur przetargowych instytucji publicznych.
Podstawową formą wsparcia Toyoty dla osób z niepełnosprawnością jest rozwiązanie, które umożliwia samodzielne korzystanie z samochodu osobom z ograniczoną sprawnością. Jest to system Carospeed, który pozwala na przyspieszanie i hamowanie przy użyciu dźwigni umieszczonej pomiędzy kierownicą a lewarkiem automatycznej skrzyni biegów. Modyfikacja ta jest dostępna nieodpłatnie dla wybranych osobowych modeli Toyoty różnych segmentów – od AYGO po Camry. System nie ingeruje w konstrukcję auta, a po jego demontażu samochód wraca do stanu fabrycznego.
Modyfikacja ta o wartości 6 500 zł jest oferowana za darmo do wybranych modeli – wystarczy przedstawić orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności. Dostępne są przy tym wszelkie inne rabaty i promocje. Klienci zamawiający samochód z systemem Carospeed mogą skorzystać ze wszystkich instrumentów finansowania auta oferowanych przez Toyotę, w tym także z Leasingu KINTO ONE dla firm oraz Leasingu Konsumenckiego KINTO ONE dla osób prywatnych.
W ofercie Toyoty znajdują się także specjalistyczne zabudowy Mobility do modeli PROACE Verso i PROACE CITY Verso, które przystosowują samochody do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
Dla modelu PROACE Verso Toyota przygotowała trzy warianty zabudowy oraz wyposażenie dodatkowe. Zabudowy Mobility są przeznaczone dla wariantu Medium o długości 4,9 m oraz wariantu Long o długości 5,3 m.
We wnętrzu zamiennie z trzecim rzędem siedzeń jest montowany kompleksowy, atestowany zestaw do zabezpieczenia podróżnego na czas jazdy. Zabudowa Mobility dla PROACE Verso zawiera mocowania dla wózka inwalidzkiego, czyli listwy w podłodze, pasy mocujące wózek i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla osoby na wózku. Samochód otrzymuje także oznakowanie zgodne z przepisami o ruchu drogowym. Zabudowa występuje w wariancie z najazdami, który obecnie w promocji kosztuje 8 400 zł, oraz w wersji z windą za 28 400 zł.
Zabudowę Mobility można uzupełnić o dodatkowe opcje. Należą do nich wysuwany stopień, poręcze, oznakowanie progów, zestaw mocowań drugiego wózka oraz platforma najazdowa, która dostępna jest dla PROACE Verso w długiej wersji nadwozia.
Nowością w ofercie Toyoty jest zabudowa Mobility Base, która spełnia wymagania instytucji publicznych i jest zgodna z przepisami dotyczącymi przewozu osób z niepełnosprawnością. Może być przedmiotem dofinansowania do samochodów zakupionych przez jednostki organizacyjne w ramach przetargów czy postępowań publicznych na pojazdy dostosowane do przewozu osób na wózku inwalidzkim.
Alternatywą dla średniej wielkości vana PROACE Verso jest zwinny, kompaktowy model PROACE CITY Verso, który również można zamówić w wersji przystosowanej do przewozu osób na wózku inwalidzkim. Zabudowa Mobility jest dostępna dla PROACE CITY Verso w odmianie Long o długości 4,7 m, w wersji wyposażenia Business lub Family.
Warto zauważyć, że modyfikacje tego modelu obejmują obniżenie podłogi tylnej części pojazdu, przebudowę tylnego zderzaka, aby jego środkowa część unosiła się razem z klapą bagażnika, oraz system mocowania obejmujący 4-punktowe pasy mocujące wózek w pojeździe i 3-punktowe pasy dla siedzącej na nim osoby. Zestaw zawiera także oświetlenie LED przedziału dla pasażera oraz aluminiową, rozkładaną rampę z siłownikami wspomagającymi składanie, po której można łatwo wprowadzić osobę na wózku do wnętrza pojazdu. Cena tej modyfikacji wynosi 38 900 zł.