Nowa edycja Renault Kangoo MPV wypadła dobrze w testach zderzeniowych, ale przy jedynie umiarkowanej ochronie przed uderzeniami bocznymi jej wynik spadł poniżej poziomu wymaganego do uzyskania najwyższej pięciogwiazdkowej oceny. Najnowsza wersja Kangoo jest jednak wyposażona w kilka aktywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym autonomiczne układy hamulcowe zapobiegające kolizjom z samochodami, pieszymi i rowerzystami – wszystkie aktywowane prawidłowo w testach zapobiegania zderzeniom Euro NCAP.
The Renault Kangoo settles for ⭐️⭐️⭐️⭐️ stars.
— Euro NCAP (@EuroNCAP) July 7, 2021
👉https://t.co/7uMtmg0iGl@Stellantis @renaultgroup #forsafercars #RenaultKangoo pic.twitter.com/rhxbUbVypd
W przypadku drugiej generacji Opla Mokki mieliśmy do czynienia z porzucenia platformy GM Gamma II na nową platformę Common Modular Platform (CMP) Stellantis, używaną również w najnowszych Citroenach C4 i ë-C4 ocenianych w zeszłym miesiącu. Opel Mokka otrzymał solidne cztery gwiazdki od Euro NCAP. Bez automatycznego systemu hamowania awaryjnego AEB wykrywających rowerzystów, a także z centralnej poduszki powietrznej, samochód nie przekracza progu pięciu gwiazdek w żadnej dziedzinie oceny, w tym w zakresie ochrony dzieci.
Dwa czterogwiazdkowe samochody, ale nadjeżdżające z różnych kierunków. Za sprawą Kangoo Renault wprowadziło na rynek godnego szacunku następcę, który ogólnie zachowuje się dobrze i nie ma jedynie centralnej poduszki powietrznej, jeśli chodzi o najnowocześniejszą ochronę. Stellantis wydaje się ogólnie akceptować niższe osiągi, a nowej Mokce brakuje niektórych krytycznych systemów bezpieczeństwa, które stały się coraz bardziej powszechne. W najnowszej edycji wyraźnie brakuje ambicji poprzedniej Mokki, która była wicemistrzem 2012 Best in Class w kategorii Small Family - mówi sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.