10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Południowokoreański koncern motoryzacyjny rozszerza gamę dostępnych silników

Kia Motors zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed. Cztery kompaktowe samochody z Ceed w nazwie – hatchback, kombi, shooting brake i miejski crossover – cieszą się największą popularnością ze wszystkich oferowanych przez markę Kia. Dzięki czterem rodzajom nadwozia i gamie jednostek napędowych liczniejszej niż kiedykolwiek wcześniej, od teraz modele z rodziny Ceed oferują nabywcom większy wybór niż jakikolwiek inny samochód kompaktowy. Cennik Ceeda w wersji hatchback zaczyna się od 67.990 zł. Za Ceeda kombi trzeba zapłacić o 4.000 zł więcej. Ceny XCeeda startują od 81.990 zł, a najtańszego ProCeeda Kia wycenia na 99.990 zł.

mat. pras.


Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), aby zwiększyć moc i osiągi modeli z rodziny Ceed przy jednoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line. Silnik ten zastępuje wcześniej stosowany 1,4-litrowy T-GDi. Nowy silnik o pojemności 1,5 l, tak jak modele z rodziny Ceed, jest produkowany w Europie


Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie, mówi: „Nowe układy napędowe stanowią podstawę naszej strategii, która dotyczy hybrydyzacji modeli oraz redukcji emisji CO2 przez samochody marki Kia w Europie. Dzięki nim jeszcze bardziej wzrośnie sprzedaż modeli wyposażonych w zelektryfikowany układ napędowy. Z przyjemnością przedstawiamy nowy 1,5-litrowy silnik, który dzięki zaawansowanym technologiom zapewnia większą mocy i lepsze osiągi przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla”.

Kia Ceed 1.5 T-GDi kosztuje od 75.490 zł, ceny modelu z 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami zaczynają się od 88.990 zł, za wersję EcoDynamics+ trzeba dopłacić 4 tys. zł Ceed, ProCeed i XCeed w najbogatszej wersji wyposażenia – GT – jest oferowany z 204-konnym silnikiem 1.6 T-GDi, który seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią DCT.
Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT). Poziom emisji CO2 dla tych modeli wynosi 125 g/km (cykl mieszany WLTP, 6MT), co oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 6,7% w porównaniu z emisją 1,4-litrowego silnika.
Kia XCeed wyposażona w nowy silnik na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,0 i 9,2 s dla modeli ze skrzynią biegów – odpowiednio – 6MT i 7DCT. Emisja CO2 wynosi 136 g/km, czyli o 6,2% mniej w porównaniu z emisją silnika 1,4 T-GDi (145 g/km).
Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+. Silnik ten dostępny jest z automatyczną skrzynią 7DCT oraz wspomnianą nową skrzynią 6iMT. Modelami o najwyższych osiągach pozostają Ceed GT i ProCeed GT oraz XCeed (L i XL) napędzane turbodoładowanym silnikiem T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #silniki

Paweł Kryszczak