Produkcja Stonica GT Line rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, w zakładzie Sohari w Korei Południowej. Podobnie jak inne modele marki Kia, również Stonic GT Line w standardzie jest oferowany z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 kilometrów.
Stonic GT Line jest dostępny z nowym zespołem napędowym typu „mild hybrid” (MHEV) z rodziny EcoDynamics+. 1,0-litrowy silnik T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) z rodziny Smartstream oraz instalacja elektryczna o napięciu 48 V zapewniają większą wydajność poprzez odzysk energii elektrycznej. Kompaktowych rozmiarów akumulator litowo-jonowy zasila w energię elektryczną silnik elektryczny, który pełni również rolę rozrusznika i generatora (MHSG).
MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika i obniża emisję. W określonych warunkach, gdy samochód zwalnia, MHSG może przełączyć się w tryb „generator” i odzyskiwać energię z wału korbowego w celu ładowania akumulatora.
- Do wyposażenia seryjnego wersji GT Line należą m.in. przednie i tylne lampy wykonane w technologii LED, czujniki parkowania z przodu, system multimedialny z nawigacją, zestaw usług cyfrowych UVO Connect oraz podgrzewana kierownica i fotele przednie
Najtańsza wersja Kia Stonic GT Line ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi możliwa będzie do zakupu już od 85 490 złotych. Z kolei o 20 KM mocniejsza odmiana z zespołem napędowym typu „mild hybrid” kosztuje o 4 500 zł więcej. Z zewnątrz i wewnątrz Stonic GT Line wyróżnia się elementami zarezerwowanymi wyłącznie dla tego modelu.