Coraz więcej klientów wraca do centrów handlowych. W przeciągu sześciu dni, od 25 do 31 maja, liczba odwiedzających wyniosła od 68 do 93 proc. ubiegłorocznej frekwencji - wynika z danych Polska Rada Centrów Handlowych. Najwięcej klientów pojawiło się w centrach handlowych przed Dniem Matki.
Rada opublikowała wyniki odwiedzalności, które zostały sporządzone na bazie danych z 87 obiektów handlowych w Polsce, których powierzchnia najmu stanowi 1/4 całości rynku.
- W okresie od 25 do 31 maja dane kształtowały się średnio na poziomie od 68 do 93 proc., w zależności od dnia, wielkości obiektu czy regionu. Najwyższy wynik zanotowano w poniedziałek 25 maja - średnio 93 proc. odwiedzalności sprzed roku, najniższy padł w sobotę 30 maja - średnio 68 proc.
- poinformowała PRCH. Jak dodano, otwarcie gastronomii i usług w centrach handlowych przekłada się na wzmożony ruch klientów.
Najwyższą średnią odwiedzalność (od poniedziałku do soboty) odnotowano w regionach: południowym (80 proc.), południowo-zachodnim (78 proc.), a najniższą w regionie północnym (61 proc.) - podała organizacja.
- Czekamy na dane po 6 czerwca, kiedy to swoją działalność będą mogły rozpocząć kina, sale zabaw czy kluby fitness. W tej chwili najważniejszy jest powrót do kompleksowej oferty obiektów handlowych z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa
- dodał dyrektor generalny PRCH Radosław Knap.
Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.