Bezczelny jak PSL. Marszałek Struzik apeluje do PiS o ratowanie PKS-ów

Już wkrótce do wielu miast na Mazowszu nie będzie można dojechać komunikacją publiczną. Wszystko dlatego, że prywatna spółka Mobilis, która kupiła PKS w Ciechanowie, Ostrołęce i Mińsku Mazowieckim wycofuje się z działalności. - Sprawa likwidacji linii PKS na Mazowszu wymaga pilnego wyregulowania na poziomie ustawodawczym, rządowym - ocenił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. - Potrzebne jest wsparcie państwa na poziomie finansowym i prawnym – podkreślił polityk PSL-u. Tego samego PSL-u, który będąc u władzy… sprzedał PKS-y firmie Mobilis. 

Filip Blazejowski/Gazeta Polska

Z końcem czerwca br. roku PKS-y należące do firmy transportowej Mobilis Sp.z.o. - w Ciechanowie, Ostrołęce i Mińsku Mazowieckim - mają zakończyć działalność. W związku z tym od 1 lipca mieszkańcy z tych rejonów zostaną pozbawieni środka transportu do szkół, szpitali, miejsc pracy itp. Jak poinformował w komunikacie prasowym przewoźnik, powodem zakończenia swojej działalności jest nierentowność przewozów szkolnych, jak i lokalnych, wynikająca między innymi z braku uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju.

Na środowym posiedzeniu Sejmiku Województwa Mazowieckiego radni mazowieccy mieli przyjąć stanowisko dotyczące konieczności podjęcia działań w zakresie finansowania publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego, jednak postanowili skierować sprawę do komisji sejmikowej

My nie możemy dzisiaj złożyć deklaracji, że w zamian za likwidowane komercyjne przedsiębiorstwa transportowe, zdołamy teraz powołać jakąś własną firmę; uważamy, że to wymaga pilnego wyregulowania na poziomie ustawodawczym, rządowym

- oświadczył Struzik.

Struzik podkreślił też, że samorząd województwa Mazowieckiego w ramach wojewódzkiego planu transportowego w całości odpowiada za transport kolejowy.

Mamy dwie spółki kolejowe - Koleje Mazowieckie, które przewożą rocznie 63 mln pasażerów, a druga spółka to jest Warszawska Kolej Dojazdowa, która przewozi 8 mln pasażerów

 - powiedział.

Jak podkreślił, do obu tych spółek dopłacane jest z budżetu Mazowsza prawie 260 mln zł rocznie.

Na Mazowszu działa obecnie 17 przedsiębiorstw komunikacji samochodowej, jak informuje komunikat prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Ich głównym zadaniem jest prowadzenie działalności przewozowej osób.

Przedsiębiorstwa te prowadzą również często stacje dystrybucji paliw oraz stacje diagnostyczne. Większość skupiona jest na wykonywaniu przewozów o zasięgu lokalnym: gminnym, powiatowym, w części również międzypowiatowym. W zależności od charakteru przewozów pozwolenia na regularne przewozy osób transportem drogowym wydają: marszałek województwa, prezydent, starosta, burmistrz i wójt.

 

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

#PSL #Mazowsze #Adam Struzik #PKS #Mobilis

redakcja
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo