Nowe ograniczenie zostanie wprowadzone 5. marca i będzie obejmowało sprzedaż napojów o zawartości ponad 150 mg kofeiny na litr, tym samym wykluczając najpopularniejsze marki.
Dyrektor do spraw korporacyjnej odpowiedzialności społecznej Waitrose'a Simon Moore przypomniał, że zgodnie z istniejącymi regulacjami producenci tych napojów są prawnie zobowiązani do umieszczenia na opakowaniu informacji, że nie są one rekomendowane dla dzieci.
My zdecydowaliśmy się na to, aby proaktywnie wcielić w życie tę wskazówkę, szczególnie w obliczu częstych obaw dotyczących wpływu tych napojów na osoby poniżej 16. roku życia – tłumaczył.
Brytyjski związek zawodowy nauczycieli NASUWT pochwalił decyzję sieci, podkreślając w komunikacie, że w ubiegłorocznym badaniu wśród jego członków ponad 10 proc. badanych wskazało na częstą konsumpcję napojów energetyzujących jako kluczowy powód złego zachowania uczniów. Często odbija się to także na wynikach nauczania.