Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

PKP Cargo zwalnia pracowników, a spółka podległa Deutsche Bahn dostaje kasę. Skąd? Z Brukseli!

Okazuje się, że branża kolejowa, biorąc pod uwagę pozostałe kraje Unii Europejskiej ma się dobrze. Wyjątkiem jest jednak PKP Cargo, gdzie przeprowadzony został proces masowych zwolnień. Dla kontrastu - Komisja Europejska przyznała zgodę na pomoc finansową dla DB Cargo, czyli jednej ze spółek zależnych Deutsche Bahn. Można? Można.

Deutsche Bahn
Deutsche Bahn
(WT-shared) Sroka at wts wikivoyage - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23297118

Dramat pracowników w PKP Cargo

Kilka dni temu informowaliśmy, że grupa PKP Cargo po 9 miesiącach 2024 roku, odnotowała blisko 800 mln strat netto. Wynika to z przedstawionych przez zarząd szacunkowych wyników finansowych operatora. Spółka tłumaczy to prowadzonym postępowaniem "restrukturyzacyjnym", który opiera się m.in. na masowych zwolnieniach.

Warto dodać, że w październiku PKP Cargo informowała, że spółka musi odłożyć w czasie wypłatę zobowiązań wobec zwalnianych osób. Oni alarmują, że bez tych pieniędzy są pozbawieni środków do życia.   

Zobacz: Fatalne wieści z PKP Cargo. Wyniki spółki pokazują straty w setkach milionów złotych

A niemiecka spółka... dostanie kasę

Ostatnio portal obserwatorlogistyczny.pl poinformował, że sytuacja w branży kolejowej ma się znacznie lepiej w... Niemczech. Bo jak się okazuje - na ratowanie jednej ze spółek zależnych Deutsche Bahn, Komisja Europejska znalazła środki finansowe. 

I co więcej - Bruksela ma od lat pokrywać straty niemieckiego przedsiębiorstwa. Tym razem KE zgodziła się na wsparcie w wysokości 1,9 miliarda euro. W zamian jednak DB Cargo musi przeprowadzić szeroko zakrojony program restrukturyzacji. 

DB Cargo planuje przekształcić swoją strukturę biznesową, tworząc nowe jednostki operacyjne skoncentrowane na konkretnych branżach. Zgodnie z założeniami firma skupi się na segmentach transportu stali, chemii i surowców oraz produktów konsumenckich i z branży motoryzacyjnej. Celem jest bardziej precyzyjne odpowiadanie na potrzeby klientów oraz zwiększenie efektywności operacyjnej

 - pisze obserwatorlogistyczny.pl.

Okazuje się, że jednym z kluczowych elementów programu naprawczego ma być... redukcja zatrudnienia. Już w październiku 2023 r. DB Cargo, czyli spółka podległa Deutsche Bahn oraz przedstawiciele pracowników uzgodnili likwidację około 2300 etatów. Mimo to, zarząd firmy nie wyklucza, iż skala zwolnień może być jeszcze większa w miarę realizacji dalszych etapów restrukturyzacji.

Z uwagi na fakt, że miliardy dla DB Cargo mają być ostatnimi, aby poprawić swoją kondycję finansową, przewoźnik towarowy będzie musiał sprzedać część taboru kolejowego oraz udziały w innych firmach

– wskazuje portal.

Pytanie - czy zwolnienia te będą tak duże, jak odbyło się to w przypadku PKP Cargo, gdzie pracę zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, straciło kilka tysięcy osób...

 



Źródło: niezalezna.pl, obserwatorlogistyczny.pl

#Komisja Europejska #PKP Cargo #pieniądze #Unia Europejska

az