Nawrocki w wywiadzie dla #GP: Silna Polska liderem Europy i kluczowym sojusznikiem USA Czytaj więcej w GP!

Amerykańska telewizja zajęła się polską kuchnią. "To nie tylko pierogi i kiełbasa"

Twórcy amerykańskiego serialu telewizyjnego „"Flavor of Poland" (Smak Polski)” zamierzają dowieść, że polska kuchnia i kultura nie sprowadza się jedynie do pierogów i kiełbasy. Pierwszy z 13 odcinków wyemitowano już w telewizji publicznej w Nowym Jorku i w Chicago.

fot. flavorofpoland.com

Serial wyprodukowany przez American Public Televison (APT) będzie także pokazany przez telewizję publiczną w Detroit, drugim po Chicago największym skupisku Amerykanów polskiego pochodzenia w rejonie Wielkich Jezior i przez inne stacje telewizyjne, wchodzące do systemu amerykańskiej telewizji publicznej.

Przewodniczką po polskiej kuchni, polskich obyczajach i polskiej kulturze w serialu "Flavor of Poland" jest wychowana w Chicago aktorka Aleksandra August. Urodzona w miasteczku Tuchów w powiecie tarnowskim na wschód od Krakowa przyjechała do Stanów Zjednoczonych razem z rodzicami, kiedy miała trzy lata.

August, cytowana na portalu telewizji publicznej WTTP w Chicago, powiedziała, że mimo istnienia dużych skupisk polonijnych, takich jak w Chicago, polska kuchnia, jej różnorodność i bogactwo, jest praktycznie nieznana w Stanach Zjednoczonych.

Uważam, że Amerykanie znakomicie znają kuchnię włoską i włoską kulturę, są oswojeni z kuchnią meksykańską i chińską. Jednak nie mają informacji o polskiej kulturze i polskiej kuchni, dlatego staraliśmy się to nadrobić

- powiedziała August.

Podczas pracy nad serialem aktorka i inne osoby zaangażowane w produkcję serialu wzorowanego na innych programach "kulinarno-podróżniczych", wyprodukowanych dla telewizji publicznej, odwiedziła 30 miejscowości w Polsce. Podczas tej podróży rozmawiała z kuchmistrzami, historykami, krytykami kulinarnymi i mieszkańcami tych miejscowości.

August zwróciła uwagę na renesans kuchni polskiej, jaki miał miejsce po upadku komunizmu.

Teraz widać, że Polscy kuchmistrze sięgają w przeszłość, korzystają z tego, co rośnie w kraju, czerpią z tradycji, która ma setki lat

- powiedziała.

Patronami serialu są Polska i Słowiańska Federalna Unia Kredytowa (Polish and Slavic Federal Credit Union) - jedna z największych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Stanach Zjednoczonych (odpowiednik polskiego SKOKu), Baron Chocolatier - amerykański oddział polskiego producenta luksusowych czekolad Millano Group, projektant nowoczesnych kuchni i producent mebli kuchennych Earnestrust oraz PLL LOT.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#serial telewizyjny #Smak Polski #Flavor of Poland

redakcja