Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Razem można więcej. PKN Orlen przeznaczy na pomoc łącznie ponad 100 mln zł 

W obecnej sytuacji, gdy każde działanie na rzecz walki z COVID-19 jest nie do przecenienia, szczególnie liczy się to, co robią w tym kierunku największe państwowe koncerny. Na wyróżnienie zasługuje tu gigant branży paliwowej, PKN Orlen.

PKN ORLEN przeznaczy łącznie ponad 100 mln zł na pomoc w zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa.  Wsparcie w formie rzeczowej i bezpośrednio finansowej otrzymują przede wszystkim szpitale i placówki medyczne oraz pracownicy służby zdrowia, pracownicy służb mundurowych zaangażowani w ratowanie życia i zdrowia zakażonych osób. 

Liczy się czas

Gdy pandemia nie zwalnia, a każdy dzień przynosi informacje o kolejnych osobach zarażonych COVID-19 i zmarłych z powodu tej choroby liczy się czas. PKN ORLEN jest firmą odpowiedzialną społecznie, stąd aktywnie angażuje się w działania rządu na rzecz walki z koronawirusem. Koncern swoją pomoc kieruje szczególnie w te obszary, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Chodzi przede wszystkim o placówki medyczne, które stoją na pierwszej linii frontu walki z pandemią. Jedną z nich jest Instytut Centrum Zdrowia Dziecka,  któremu PKN ORLEN przekazała darowiznę w wysokości 150 tys. Zł. Kwota w całości pokryje zapotrzebowanie na paliwo dla karetek przez 3 miesiące. Zakupione przez PKN ORLEN 7 mln masek chroniących przed zakażeniem koronawirusem trafi do Agencji Rezerw Materiałowych i Fundacji ORLEN, które zadecydują o ich dalszej dystrybucji. Koncern zakupił dwa rodzaje masek ochronnych. Pierwszy to trójwarstwowe maski jednorazowe. Drugi rodzaj to maski, które ściśle przylegają do twarzy i zapewniają bardzo skuteczne filtrowanie oraz najwyższy stopień ochrony. Maski te wykorzystywane są przede wszystkim w służbie zdrowia oraz przemyśle chemicznym. Wśród innych zakupionych przez PKN ORLEN środków ochrony znajdują się m.in.  rękawiczki, kombinezony medyczne, przyłbice oraz gogle.  

Oddział pediatryczny Centrum Zdrowia Dziecka przeznaczony do opieki nad dziećmi z podejrzeniem koronawirusa, dzięki wsparciu PKN ORLEN ma zapewnione tankowanie swoich karetek. 

PKN ORLEN rozpoczął też akcję charytatywną w ramach programu VITAY, wspierającą placówki zdrowia. Za każde 1000 punktów VITAY przekazane przez użytkowników programu Fundacja ORLEN przeznaczy 5 zł szpitalom jednoimiennym na zakup niezbędnego sprzętu medycznego. Pomysłodawcami dobroczynnej inicjatywy byli sami klienci programu lojalnościowego.

Z pomocą spieszy też Fundacja ORLEN

Fundacja ORLEN  z kolei przekazała 10 mln zł na pomoc 19 szpitalom w całej Polsce, zajmującym się diagnozowaniem oraz leczeniem zakażonych osób. Za otrzymane darowizny placówki m.in. poszerzą bazę laboratoryjną, zakupią karetki, sprzęt medyczny, a także środki ochronne bezpośrednie. Wsparcie przyspieszy diagnozowanie oraz leczenie zakażonych osób, a także zwiększy bezpieczeństwo personelu medycznego.

Fundacja ORLEN w tym trudnym czasie pomaga też rodzinnym domom dziecka w zakupie komputerów niezbędnych do nauki zdalnej. Każda współpracująca z Fundacją placówka może ubiegać się o grant w wysokości do 3 tys. zł na zakup sprzętu elektronicznego, pomagającego w domowej edukacji.

Z programu grantowego „Komputer dla Rodzinnego Domu Dziecka” może skorzystać około 300 placówek znajdujących się pod opieką Fundacji. Środki mogą być przeznaczone na zakup laptopów, komputerów stacjonarnych, tabletów czy akcesoriów komputerowych.

Nabór wniosków potrwa do 30 kwietnia. Szczegóły akcji znajdują się na stronie fundacji. 

Walczący na pierwszej linii zmagań z COVID-19 obsługiwani poza kolejnością

Na stacjach ORLEN pracownicy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej, straży miejskiej, wojska, straży granicznej i krajowej administracji skarbowej w obsługiwani są poza kolejnością i otrzymują bezpłatnie wybrany gorący napój. Jest to symboliczny gest uznania dla przedstawicieli służby zdrowia i służb mundurowych, którzy pracują z wielkim zaangażowaniem i poświęceniem. PKN ORLEN pomógł również podróżnym oczekującym na wjazd do kraju na  niemiecko-polskiej i czesko-polskiej granicy w okresie największego nasilenia ruchu. Pomoc udzielona została wszystkim kierowcom, obywatelom różnych krajów. Tym bardziej, że wśród podróżnych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji na granicy, nie zabrakło też klientów koncernu, który posiada sieć stacji w Polsce, Niemczech, Czechach, Słowacji i Litwie.

PKN ORLEN włączył się również do rządowej kampanii edukacyjnej. Na stacjach paliw wywieszone są plakaty oraz udostępnione ulotki na temat zasad higieny, wpływające na minimalizowanie ryzyka zakażenia. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów na stacjach ORLEN zachowane są szczególne środki ostrożności. Obiekty są regularnie sprzątane i dezynfekowane. Przy kasach i na wejściu do stacji dostępny jest płyn do dezynfekcji rąk.  Na niemal wszystkich stacjach zostały zamontowane bariery z pleksi zabezpieczające pracowników i klientów. Tankowanie paliwa przez klientów odbywa się w jednorazowych rękawiczkach. Jeśli klient ich nie użyje pistolet jest dezynfekowany przez pracownika. Klienci są również zachęcani do płatności kartą lub za pomocą aplikacji ORLEN Pay bezpośrednio przy dystrybutorze.

#czempioninarodowipomagaja

 



Źródło: Gazeta Polska

#PKN Orlen

redakcja