Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Porada medyczna i recepta na telefon? NFZ uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzięki niej, w nagłych przypadkach, przez telefon pacjent będzie mógł uzyskać poradę medyczną oraz e-receptę.

md

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu ma być pewnego rodzaju uzupełnieniem nocnej i świątecznej pomocy medycznej.

Reklama

Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta.

Jak podkreśliła podczas dzisiejszej konferencji prasowej Anna Goławska, wiceminister zdrowia, porad w ramach TPK udzielać będą lekarze, pielęgniarki oraz położne.

- Dzięki Teleplatformie Pierwszego Kontaktu dostęp do konsultacji z lekarzem, pielęgniarką, bądź położną w stanach nagłego zachorowania - poza godzinami pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej - będzie znacznie łatwiejszy

- powiedział Filip Nowak, p.o. prezesa NFZ.

md

Reklama