10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Majchrowski odpowiada Gduli na jego "chybione" skargi: Reklama hospicjum jest zgodna z prawem

"Trwająca akcja nie jest wyjątkowa czy nietypowa" - podkreśla prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, mówiąc o reklamie hospicjum perinatalnego na autobusach krakowskiego MPK. Majchrowski nie widzi też nic złego w reklamowaniu hospicjów, które "w wielu przypadkach są niewątpliwie pomocne", a polityczną skargę uważa za chybioną. To odpowiedź na zarzuty posła Lewicy, Macieja Gduli, który żądał kontroli w przewozowej spółce i narzekał na plakat z dzieckiem umiejscowionym w sercu.

"Kontrowersyjna" reklama hospicjum
"Kontrowersyjna" reklama hospicjum
twitter.com / @m_gdula

Polityka i tortury posła Gduli

Posłowi Lewicy reklama zawierająca dziecko i serce kojarzy się... z polityką.

Otóż ta zmasowana kampania, finansowana przez potentata produkcji okien Mateusza Kłoskę, jest częścią wielkiej ofensywy prawicy, której najważniejszym „osiągnięciem” było na razie doprowadzenie do niemal całkowitego zakazu aborcji w Polsce

- napisał.

W kolejnych słowach Gdula stwierdza, że "nie da się tego określić inaczej niż usankcjonowanie w polskim prawie tortur", a plakaty "z płodem wpisanym w serce" przedstawiają - według lewicowego polityka - "nieprawdziwy obraz płodu".

Interwencja na miarę posła

Wizerunek dziecka w sercu podziałał na lewicowego działacza, jak płachta na byka. - Pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie - napisał Gdula. Przy tym wykonał tzw. fikołek uzasadniając swoje myślenie. Według niego akcja reklamująca hospicja jest zła, bo jest "wymierzona w prawo do przerywania ciąży".

Interweniujemy ws. reklam Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, które pojawiły się ma krakowskich busach. Fundacja prowadzi kampanię wymierzoną w prawo do przerywania ciąży, pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie 

- napisał poseł Lewicy, dodając do tego znaczek błyskawicy, symbolu znanego ze Strajku Kobiet.

Majchrowski broni reklamy

Prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski, poinformował, że reklamy zamieszczono na 30 autobusach, a cała kampania ma się zakończyć 28 lutego.

Z uzyskanych informacji wynika, że plakaty przedstawiające dziecko w sercu stanowią kampanię społeczną promującą hospicja perinatalne. Umieszczenie na nośnikach MPK takich plakatów nie jest pierwszą tego typu działalnością promującą hospicja

- czytamy w piśmie podpisanym przez Jacka Majchrowskiego.

 



Źródło: niezalezna.pl, lovekrakow.pl, UM Kraków

#reklama na autobusach #hospicja #hospicja perinatalne #aborcja #Maciej Gdula #Kraków #Jacek Majchrowski

albicla.com@ Mateusz Tomaszewski