Posłowi Lewicy Maciejowi Gduli nie spodobały się reklamy hospicjów perinatalnych zamieszczonych na krakowskich autobusach. Wizerunek dziecka w sercu podziałał na lewicowego działacza, jak płachta na byka. - Pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie - napisał Gdula.
O reklamach pro-life na krakowskich autobusach Gdula poinformował na Twitterze.
- Interweniujemy ws. reklam Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, które pojawiły się ma krakowskich busach. Fundacja prowadzi kampanię wymierzoną w prawo do przerywania ciąży, pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie
- napisał poseł Lewicy, dodając do tego znaczek błyskawicy, symbolu znanego ze Strajku Kobiet.
Wraz z @t_lesniak i @magdadropek interweniujemy ws. reklam Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, które pojawiły się ma krakowskich busach. Fundacja prowadzi kampanię wymierzoną w prawo do przerywania ciąży, pewnie kojarzycie billboardy, które są niestety wszędzie ⚡ pic.twitter.com/4KEbi6WDf0
— Maciej Gdula (@m_gdula) February 9, 2021
To nie pierwszy raz, gdy podobne plakaty przeszkadzają skrajnie lewicowym środowiskom. Na Strajku Kobiet w Warszawie dochodziło do dewastowania witryn, gdzie rozwieszane były grafiki z dzieckiem wkomponowanym w motyw serca. Zarejestrował to nasz reporter:
Poseł Maciej Gdula nie sprecyzował, na czym polegać ma jego "interwencja" i w czym przeszkadzają mu reklamy hospicjów perinatalnych. Mimo wielu pytań:
W jaki sposób te reklamy są "wymierzone w prawo do przerywania ciąży"?
— Konrad Wernicki (@Konrad_Wernicki) February 9, 2021
Może Pan to wyjaśnić? Jest w nich coś niewłaściwego?
W jaki konkretnie sposób interweniujecie i wg jakich kryteriów oceniacie, że promocja hospicjów perinatalnych jest wymierzona w kogokolwiek?
— Samuel Pereira (@SamPereira_) February 9, 2021
Panie pośle, jaka jest podstawa prawna interwencji? Autobusy komunikacji miejskiej w Krakowie są przestrzenią reklamową dla wielu inicjatyw/firm/fundacji. Czy ta naruszyła polskie prawo albo regulamin @MPK_Krakow?
— Marcin Makowski (@makowski_m) February 9, 2021
Co Państwu nie pasuje w tej kampanii? Prosiłbym o uzasadnienie.
— Rafal Dudkiewicz (@RafalDudkiewic1) February 9, 2021