Wydawca "Gazety Wyborczej" Agora SA odnotował aż 13 mln zł straty w 2016 r. Gwałtownie zmalały m.in. wpływy z reklam zamieszczanych w „Gazecie Wyborczej” - aż o 20 procent! O danych tych pisze portal wirtualnemedia.pl.
Jeszcze w 2015 r. Agora miała 15,3 mln zł zysku netto. Ale ostatni, 2016 r., był dla wydawcy "Gazety Wyborczej" koszmarny.
W całym ub.r. Agora zanotowała 13,2 mln zł straty netto - informują wirtualnemedia.pl.
Portal przypomina przy tym, że Agora pod koniec października 2016 r. zawarła umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby za 9,7 mln zł, a w grudniu - sprzedaży za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie oraz 49 proc. udziałów spółki Green Content za 14 mln zł. Miała więc dodadtkowe wpływy, ale i to nie pomogło.
W segmencie prasowym Agora zanotowała spadek wpływów o 10,9 proc. do 267,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc. do 102,1 mln zł, a z reklam - o 21,6 proc. do 82,4 mln zł
- informują wirtualnemedia.pl.
Źródło: wirtualnemedia.pl
#Gazeta Wyborcza
#Agora
wg