Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

​Szkocki Lidl odpiera zarzuty. „Cenimy Polaków”

Polski personel sklepu Lidl w Kirkcaldy w Szkocji dostał zakaz mówienia po Polsku w czasie pracy, jak i w czasie przerw.

Autor: mg

Polski personel sklepu Lidl w Kirkcaldy w Szkocji dostał zakaz mówienia po Polsku w czasie pracy, jak i w czasie przerw. Ambasador RP w Londynie, który interweniował w tej sprawie dostał odpowiedź. Ronny Gottschlich, dyrektor Lidla na Wielką Brytanię pisze, że polityka firmy została opacznie zinterpretowana.
 

Proszę dać mi możliwość wyjaśnienia, jak wygląda polityka językowa Lidl UK, która stała się obiektem dyskusji ze względu na pojawiające się fałszywe informacje. Angielski jest obowiązującym językiem pracowników Lidla w Wielkiej Brytanii i Szkocji, ale chcemy zachęcać personel do wykorzystywania też znajomości innych języków. Nie mamy przepisu, który zabrania odpowiadać w języku, w którym klient zadał pytanie, jeśli ktoś oczywiście umie to zrobić” – pisze Gottschlich cytowany przez rmf24.pl. Dodaje, że sklep szanuje języki pracowników, a ich różnorodność uważa za zaletę.
 
Gottschlich twierdzi, że sieć niczego nie narzuca, a jedynie zachęca, by „zwracać uwagę na współpracowników i ich możliwości językowe”. Na koniec dyrektor sieci w Wielkiej Brytanii zapewnia, że firma wytłumaczy pracownikom politykę językową, żeby nie było niedomówień. Zapewnia też, że bardzo ceni Polaków.

Reklama

Autor: mg

Źródło: rmf24.pl,niezalezna.pl
Reklama