Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

„Współpracować z okupantem czy nie?”. Oto zadanie dla uczniów z polsko-niemieckiego podręcznika [ZDJĘCIA]

"Współpracować z okupantem czy nie?" - tak brzmi jedno z zadań dla uczniów korzystających z polsko-niemieckiego podręcznika „Europa. Nasza historia”. Książka została w lipcu br. dopuszczona do wykorzystywania w polskich szkołach.

„Współpracować z okupantem czy nie?”. Zadanie z polsko-niemieckiego podręcznika
„Współpracować z okupantem czy nie?”. Zadanie z polsko-niemieckiego podręcznika
screen - Telewizja Republika, x.com

"Współpracować z okupantem czy nie?". Zadanie dla uczniów z polsko-niemieckiego podręcznika 

Podręcznik "Nasza historia” to dzieło pod patronatem Polsko-Niemieckiej Komisji Podręcznikowej.

"Chodzi o to, żebyśmy przynajmniej mieli podobną wiedzę o sobie. My, Polacy i Niemcy. A także my Ślązacy"

– mówił Marcin Wiatr ze wspomnianej komisji, mówiący o sobie, że jest Górnoślązakiem i Niemcem.

W lutym tego roku minister edukacji Barbara Nowacka powiadomiła o wycofaniu podręcznika "Historia i Teraźniejszość", a szef centrali związkowej nauczycieli Sławomir Broniarz nazwał książkę Wojciecha Roszkowskiego indoktrynacją.

Dziś Michał Rachoń, dyrektor programowy TV Republika, ujawnił na portalu X treść jednego z zadań, które mają wykonywać uczniowie korzystający z tego podręcznika. Brzmi ono: "Współpracować z okupantem czy nie? Wykorzystując tekst z podręcznika omów i oceń podstawy postawy przywódców państw okupowanych przez Niemców". Do zadania dołączone są opisy postaw kolaborantów oraz tych, którzy w aktywny sposób sprzeciwiali się Niemcom. 

"Kolejny wielki sukces niemieckiej polityki historycznej" 

Dr Karol Nawrocki, prezes IPN, w programie "W punkt" Katarzyny Gójskiej na antenie TV Republika wskazał, że "czwarty tom tego podręcznika to kolejny wielki sukces niemieckiej polityki historycznej".

"Niemcy mają w swoim interesie to, by Polacy uczyli się takiej właśnie wersji historii. Polacy - jednak nie. Wydaje mi się, że to jest kolosalnie kompatybilne z polityką polskiego rządu, który abdykuje z reparacji z jednej strony. Usuwa bohaterów II wojny światowej z drugiej strony, to już inny resort. I z trzeciej strony polskim uczniom sufluje polsko-niemiecki podręcznik, który ma właściwie realizować niemiecką politykę historii"

– ocenił.

 

 



Źródło: Telewizja Republika, x.com, niezalezna.pl

#Niemcy #podręcznik polsko-niemiecki

mm