GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

"Rzeczpospolita" o CPK pyta... szefa WizzAira. Internauci: Może zapytać Rosję o zakup nowoczesnej broni?

CPK, czyli jedna ze sztandarowych inwestycji rządu PiS, od dawna była krytykowana przez przedstawicieli obecnej koalicji. "Rzeczpospolita" postanowiła o zdanie w tej sprawie zapytać Józsefa Váradiego, prezesa spółki Wizz Air. Powiedział on, że "żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję", a "budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby". Przedstawił też kilka złotych rad dla nowej ekipy rządzącej w tej sprawie.

CPK - Centralny Port Komunikacyjny
CPK - Centralny Port Komunikacyjny
gov.pl - gov.pl

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów ma być wybudowany Port Lotniczy.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. Przedstawiciele KO przed wyborami wielokrotnie zapowiadali, że po przejęciu władzy przystąpią do "weryfikacji" tego projektu. 

Dziennik "Rzeczpospolita" postanowił zapytać o zdanie ws. CPK Józsefa Váradiego, prezesa węgierskiej spółki lotniczej Wizz Air. Powiedział on, że "budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby, znacznie rozsądniej jest zainwestować w istniejącą infrastrukturę". 

"Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję. A ci, co się na to wcześniej zdecydowali – wystarczy przypomnieć Berlin Brandenburg – wydali znacznie więcej pieniędzy, niż było to wcześniej planowane, a cała budowa niemiłosiernie się przeciągnęła"

– przekonywał.

Przedstawił również swoje "rady" dla nowego rządu w kwestii CPK. 

"Jeśli więc miałbym cokolwiek poradzić, to przede wszystkim – żeby dokładnie przyjrzeć się istniejącej infrastrukturze, zobaczyć, gdzie i ile trzeba zainwestować. I czy odpowiednio zorganizowane istniejące porty nie będą w stanie obsłużyć ruchu z Warszawy i Mazowsza"

– powiedział.

W swojej wypowiedzi pominął jednak jeden "mały" szczegół, a mianowicie zyski, jakie osiągnęłaby Polska w związku z obsługą towarów w CPK, które mogłyby wynieść nawet 200 mld zł. Z kolei internauci zwrócili uwagę, że budowa CPK nie jest po prostu w interesie jego spółki. 

 



Źródło: rp.pl, niezalezna.pl

#Centralny Port Komunikacyjny #Wizz Air #lotnisko

mm