Kampania Follow Me to be Healthy with Europe: wyzwanie #400gChallenge ogłasza nawiązanie współpracy z najbardziej liczącymi się europejskimi influencerami mediów społecznościowych. Celem kampanii uruchomionej przez Freshfel Europe i Aprifel, współfinansowanej przez Komisję Europejską, jest zachęcenie młodych Europejczyków do zwiększenia spożycia owoców i warzyw do co najmniej 400 g dziennie, co ma ostatecznie doprowadzić do zmiany zwyczajów żywieniowych millenialsów.
Statystyki europejskie pokazują, że co piąta osoba dorosła cierpi na otyłość, szacuje się, że do roku 2030 otyłość dotknie ponad 50% populacji europejskiej. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) „owoce i warzywa stanowią istotny element zdrowej diety”. Z tego względu WHO zaleca spożywanie co najmniej 400 g owoców i warzyw dziennie. Obecnie poziomy spożycia owoców i warzyw w większości państw członkowskich UE kształtują się znacznie poniżej tego celu i tylko 14% populacji europejskiej przestrzega zaleceń w tym zakresie.
Niskie pożycie owoców i warzyw obserwuje się zwłaszcza w grupie osób od 18 do 30 roku życia. Z tego właśnie względu ta grupa wiekowa jest grupą docelową tej ogólnoeuropejskiej kampanii na rzecz szerzenia świadomości.
Hasztag #400gChallenge stawia przed swoimi obserwatorami „wyzwanie” zachęcające do włączenia większej ilości owoców i warzyw do codziennej diety. Wyzwanie to jest promowane publikowanymi co miesiąc infografikami, podpowiedziami i materiałami wideo przygotowanymi w ciekawej i frapującej formie, wyświetlanymi we wszystkich kanałach społecznościowych kampanii i ilustrującymi korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania owoców i warzyw.
W trakcie uroczystego uruchomienia kampanii, które miało miejsce podczas festiwalu Eurockéennes, który odbył się w lipcu 2019 r. w Belfort, wśród osób obecnych na festiwalu rozprowadzono tonę świeżych owoców i warzyw. Kampania miała być obecna również na kolejnej edycji festiwalu, w roku 2020, niestety okazało się to niemożliwe z powodu pandemii.
Mimo to kampania zorganizowana w formie pierwszej w historii inicjatywy cyfrowej może docierać do szerokiego grona odbiorców docelowych bez konieczności nawiązywania kontaktu fizycznego. Od lipca 2019 r., dzięki ogólnoeuropejskiemu zasięgowi kampanii, w mediach społecznościowych opublikowano ponad 40 milionów materiałów z nią związanych i na ostatni rok jej trwania zaplanowano kontynuowanie tej inicjatywy.
Rok 2021 jest międzynarodowym rokiem owoców i warzyw, a zatem, jest to rok istotny dla kampanii. Fakt, że jesteśmy obecni w sieci, pozwala nam docierać do szerokiego grona odbiorców z całej Europy i zachęcić naszych obserwatorów do dołączenia do wyzwania #400gChallenge i zwiększenia w ciągu roku ilości spożywanych owoców i warzyw.
- powiedział Philippe Binard, delegat generalny Freshfel Europe.
Z tego względu zdecydowano się wzmocnić sieciowy wymiar kampanii, poszerzając grono współpracowników online. W roku 2021 w promowanie kampanii włączy się siódemka najbardziej liczących się, europejskich influencerów mediów społecznościowych, w tym Carlos Rios z Hiszpanii, Denise Schuster z Niemiec, Luisa Ambrosini z Włoch, lifemanagerka z Polski oraz Clemfoodie i Gaëlle Prudencio z Francji. Nazwiska pozostałych influencerów, z którymi nawiązano współpracę, zostaną ogłoszone w 2021 r.
Współpraca z influencerami ma pokazać, że wzbogacenie codziennej diety o większą ilość spożywanych owoców i warzyw jest nie tylko zdrowe, ale i pyszne, proste i może być inspiracją do poszukiwania nowych pomysłów na posiłki z owoców i warzyw.
Współpraca z influencerami europejskimi to doskonały sposób na upowszechnienie naszej misji poza naszymi granicami. Dzięki niej jesteśmy w stanie dotrzeć do różnych społeczności, nawet do młodych ludzi, którzy w innych okolicznościach nie zwróciliby uwagi na kwestie zdrowia i właściwego odżywiania.
- powiedziała Mathilde Fléchard, dyrektor ds. projektów europejskich z ramienia Aprifel.
Mimo że zwiększenie aktywności w sieci przyniosło nadspodziewanie dobre wyniki, kampania ma nadzieję na udział w imprezach, które zaczną być ponownie organizowane, jak tylko sytuacja epidemiczna ulegnie poprawie.