Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że polski rynek lotniczy będzie się rozwijał w tempie 2-4 proc. rocznie. W szczególności w najbliższych lata wzrośnie rola samolotów do użytku prywatnego.
W związku z tym, zdaniem przedstawicieli Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL),
wzrośnie również rola leasingu samolotów czy helikopterów. Tylko w 2016 r. wartość finansowania udzielonego przez firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu na powietrzne środki transportu wzrosła aż o 120 proc. do niemal 600 mln zł.
W rejestrze cywilnych statków powietrznych widocznych jest ponad 3 tys. zarejestrowanych różnego rodzaju środków transportu powietrznego.
Są wśród nich awionetki, szybowce, helikoptery czy balony. Patrząc wstecz, z roku na rok ta liczba rosła i wiele wskazuje na to, że trend ten umocni się w kolejnych latach.
– Tzw. małe lotnictwo cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Z jednej strony stanowi hobby, z drugiej zaś sposób na szybkie przemieszczanie się między miastami czy krajami lub przedstawicielstwami firm. Czynnikiem, które determinuje wzrost zainteresowania, jest przede wszystkim wzrost zamożności społeczeństwa. Grupa osób, którą stać na podróże samolotami, własnymi lub wypożyczonymi, jest coraz liczniejsza. Jednak w związku ze sporą wartością takich środków transportu, liczoną od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów, na znaczeniu zyskuje leasing
– mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.
Z najnowszych danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w 2016 r. firmy leasingowe sfinansowały środki transportu inne niż pojazdy o łącznej wartości ponad 1 mld zł, co oznacza ponad 57 proc. wzrost rok do roku. Ponad połowę tego segmentu stanowią właśnie środki transportu powietrznego (o wartości 595 mln zł). O 46 proc. rok do roku wzrosła też wartość leasingu wodnych środków transportowych – do 183 mln zł.
Źródło: niezalezna.pl
#lotnictwo
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
MP