Federacja Konsumentów przyznała spółce Energa-Operator prestiżowe Certyfikaty Jakości Obsługi Konsumenta. Punkty obsługi przyłączeń, wydziały obsługi odbiorców energii i Telefoniczne Centrum Zgłoszeń Grupy Energi zostały wysoko ocenione.
Certyfikaty Jakości Obsługi Konsumenta przyznawane są przez Federację Konsumentów firmom i instytucjom, które uzyskują pozytywny wynik audytu konsumenckiego. Celem audytu było sprawdzenie, czy stosowane przez spółkę Energa-Operator praktyki są przyjazne klientowi i zgodne z prawem konsumenckim.
Audyt w placówkach terenowych Energa-Operator odbył się w listopadzie ubiegłego roku. Objął punkty obsługi przyłączeń, wydziały obsługi odbiorców energii i Telefoniczne Centrum Zgłoszeń, czyli pracowników w 36 POP, 6 WOO i Infolinii. W badaniach ankietowych menedżerowie oraz pracownicy odpowiadali na pytania związane z procedurami obsługi klienta. Badanie poprawności odpowiedzi rozpatrywane było w trzech grupach problemowych: przyłączeń, wykonywania umowy oraz realizacji zgłoszeń reklamacyjnych. Oceniono wysoki poziom kompetencji pracowników POP i WOO. W raporcie poaudytowym wskazano, że szczególnie dobrze opracowane i wdrożone okazały się procedury przyłączeń dla POP i mogą one stanowić modelowy sposób postępowania również dla pozostałych kanałów kontaktu.
Efektem pozytywnego Audytu Konsumenckiego jest przyznanie przez Federacje Konsumentów spółce Energa-Operator Certyfikatu Jakości Obsługi Konsumenta. Pracownicy firmy zostali nagrodzeni tym wyróżnieniem już drugi raz. Certyfikaty otrzymują pracownicy w poszczególnych Punktach Obsługi Przyłączeń. Obowiązywać one będą do końca bieżącego roku.
Uzyskany przez naszą firmę Certyfikat Jakości Obsługi Konsumenta to efekt naszych działań mających na celu podnoszenie jakości a także skuteczności usług i dbałości o klientów. Wdrażamy nowe technologie i rozwiązania poprawiające organizację pracy oraz komfort obsługi odczuwalny przez klientów. Istotne jest w tych działaniach zaangażowanie pracowników, podnoszenie kwalifikacji, otwartość na wdrażanie innowacji, kultura organizacji a nade wszystko przyjazne nastawienie do człowieka i zadowolenie klientów
- powiedział Piotr Dorawa, prezes Energa-Operator SA.
Federacja Konsumentów jest organizacją pożytku publicznego wspierającą konsumentów w realizacji ich praw. Jak informuje Federacja Konsumentów, certyfikaty są przyznawane na podstawie audytu jakości obsługi konsumenta u danego przedsiębiorcy, stanowią gwarancję wysokiej jakości obsługi. Przez cały okres, na jaki udzielono Certyfikatu, prowadzony jest monitoring jakości obsługi.
Podczas audytu Federacja przebadała Energę-Operator w obszarze procedur zawierania umów, procedur obsługi klienta pod kątem ich zgodności z prawem i dobrymi, rzetelnymi obyczajami kupieckimi oraz procedur reklamacyjnych i informacyjnych.
Źródło: energa.pl
#konsumenci
#Energa
Marek Nowicki