Poczta Polska rozpoczęła przyjmowanie wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie częstotliwości. Dokumenty ws. świadczenia w wysokości 100 zł można składać do 31 grudnia br.
Poczta Polska rozpoczęła "kompleksową obsługę wniosków o przyznanie dofinansowania na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie częstotliwości DVB-T2".
Wnioski o świadczenie w wysokości 100 zł będą przyjmowane przez 9 miesięcy, do 31 grudnia br. - dodano.
"Nasi pracownicy służą pomocą w zakresie obsługi wniosków oraz wsparciem informacyjnym" – zapewnił wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.
28 marca br. rozpocznie się zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wynikająca z konieczności dostosowania częstotliwości wykorzystywanej obecnie przez telewizję naziemną na potrzeby globalnego rozwoju internetu w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Standard DVB-T2/HEVC umożliwi bezpłatny odbiór większej ilości programów telewizyjnych w lepszej jakości - przypomniano.
Osoby, które mają telewizor bez możliwości odbioru tzw. otwartej telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2/HEVC będą musiały go wymienić na nowy lub dokupić dekoder. Wymiana nie jest konieczna w przypadku abonentów korzystających z płatnych platform do odbioru telewizji kablowej, satelitarnej lub IPTV.
Przypomniano, że zgodnie z ustawą o wsparciu gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej z 24 lutego 2022 r. jednorazowe wsparcie mogą uzyskać gospodarstwa domowe "znajdujące się w sytuacji materialnej uniemożliwiającej samodzielne poniesienie kosztów nabycia nowego odbiornika cyfrowego". Dofinansowanie, jak zaznaczono, przysługuje wyłącznie jednej osobie pełnoletniej w ramach jednego gospodarstwa domowego.
Wnioski o dofinansowanie można składać m.in. w placówkach pocztowych i ich filiach na terenie kraju oraz za pośrednictwem elektronicznego formularza na platformie gov.pl.
Składając wniosek osoba uprawniona/lub pełnomocnik musi potwierdzić swoją tożsamość poprzez okazanie pracownikowi Poczty dokumentu zawierającego co najmniej: imię, nazwisko, numer PESEL i zdjęcie. "W trakcie składania wniosku wymagane jest podanie przez wnioskującego numeru telefonu komórkowego, na który zostanie wysłany kod autoryzacyjny niezbędny przy odbiorze odbiornika cyfrowego" - dodano.
Po złożeniu podpisu na wniosku, generowany jest kod świadczenia – dofinansowania zakupu telewizora albo dekodera, który przekazywany jest osobie wnioskującej w postaci wydruku. Osoby, które przy rejestracji wniosku podadzą adres mailowy, dodatkowo kod świadczenia otrzymają na podany adres mailowy.
✅ Ruszyła usługa składania wniosków w rządowym programie dofinansowania do zakupu dekodera lub telewizora❗Od dziś wnioski można składać:
— CYFRYZACJA KPRM (@CyfryzacjaKPRM) March 21, 2022
➡️ online za pośrednictwem platformy https://t.co/Yc0EIy3qOd lub
➡️ w formie papierowej w placówkach @PocztaPolska. https://t.co/pc9eSMRwil pic.twitter.com/AqOEUEne1V
Dodano, że podstawą do uzyskania dofinansowania jest kod świadczenia, który osoba korzystająca z dofinansowania zobowiązana jest przedłożyć w sklepie. Kod świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego wygasa 31 grudnia 2022 r.
Lista sklepów, w których można kupić odbiornik cyfrowy z dofinansowaniem jest dostępna na stronie https://www.gov.pl/web/dvbt2/
Przejście na nowy standard nadawania będzie się odbywać w czterech etapach:.