Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Znamy plany Audi Sport customer racing

Audi Sport customer racing zaprezentował niedawno swoje globalne plany na rok 2021. W kalendarzu znalazły się m.in. Intercontinental GT Challenge i wyścig 24h na Nürburgring. Warto zauważyć, że w nadchodzącym roku w różnych wyścigach weźmie udział 15 kierowców Audi Sport.

mat. pras.

Audi Sport customer racing ma zamiar w tym roku kontynuować swój międzynarodowy program wspomagający zespoły klienckie. Już szósty rok z rzędu Audi weźmie udział w Intercontinental GT Challenge. 24-godzinny wyścig Nürburgring będzie po raz trzynasty z rzędu również wpisany do kalendarza Audi Sport.

„Rok 2020 był dla sportów motorowych na całym świecie ogromnym wyzwaniem. To nas jednak nie zraziło i już w tej chwili zgłaszamy nasz udział w największych imprezach wyścigowych sezonu 2021” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Intercontinental GT Challenge jako najbardziej prestiżowa seria GT3 oraz 24-godzinny wyścig na Nürburgring to najważniejsze dla nas wydarzenia tego roku.”

Audi Sport customer racing z zaciekawieniem przygląda się również dwóm innym wyścigom. Na październik 2021 zaplanowano FIA Motorsport Games w Le Castellet. Zespoły Audi jadące modelami R8 LMS i RS 3 LMS rywalizowały już z powodzeniem w pierwszej edycji tego multidyscyplinarnego współzawodnictwa, swoistej Olimpiady Sportów Motorowych organizowanej przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), w roku 2019. Tradycyjny wyścig ulicami Makau w listopadzie jest kolejną imprezą braną pod uwagę przez Audi Sport customer racing. Ten wyścig samochodów klasy GT rozgrywany jest od 2008 roku i w latach 2015-2019 organizowano go pod znakiem Mistrzostw Świata FIA GT. Audi wygrało go czterokrotnie, ostatnio w listopadzie 2020 roku, kiedy to dwa prywatne zespoły klienckie zajęły dwa miejsca na podium.

Klienci jeżdżący Audi angażują się również w szereg innych serii wyścigowych. W Ameryce, Azji, Australii, Europie i Afryce Południowej, prywatne zespoły, jak również zespoły importerów, co roku z wielkim sukcesem prezentują różne modele marki rodem z Ingolstadt. Audi Sport customer racing od lat zapewnia seriom GT3 kierowców ze swojej stajni. Dotyczy to w szczególności zespołów, które biorą udział w GT World Challenge Europe, ADAC GT Masters i po raz pierwszy, w nowej odsłonie serii DTM.

W skład zespołu kierowców Audi Sport w sezonie 2021 ponownie wejdą: Mattia Drudi, Rahel Frey, Christopher Haase, Pierre Kaffer, Kelvin van der Linde, Christopher Mies, Patric Niederhauser, Frank Stippler, Dries Vanthoor, Frédéric Vervisch i Markus Winkelhock. W tym roku również dwóch młodych kierowców będzie miało szansę po raz pierwszy sprawdzić się w wyścigach w barwach Audi Sport customer racing. Dennis Marschall pokazał już swój talent w Audi Sport TT Cup w latach 2015 i 2016. Ten 24-letni niemiecki student w ostatnich dwóch latach wielokrotnie notował najlepsze wyniki jako prywatny kierowca teamu Rutronik Racing w ADAC GT Masters. Ponadto w roku 2020 po raz pierwszy rywalizował w dwóch dużych międzynarodowych imprezach IGTC w Spa i w Kyalami. Drugi z nowicjuszy, mający zaledwie 19 lat Belg Charles Weerts, jest najmłodszym kierowcą, który wygrał GT World Challenge Europe Sprint Cup za sterami Audi R8 LMS, a ostatnio zajął drugie miejsce w finale IGTC w Kyalami.

W sezonie 2021 w skład zespołu kierowców Audi Sport po raz kolejny wejdzie kilku najlepszych kierowców serii DTM. Mike Rockenfeller, mistrz sezonu 2013 oraz Nico Müller, obecny wicemistrz, będą w nadal jeździć w barwach czterech pierścieni. René Rast, zwycięzca z lat 2017, 2019 i 2020, jadąc bolidem Audi weźmie udział w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E, a ponadto wystartuje też w kilku wyścigach w teamach klienckich. Wszyscy trzej kierowcy na przestrzeni wielu ostatnich lat często wzmacniali zespoły Audi Sport customer racing. Do ich sukcesów należy zaliczyć zwycięstwo René Rasta w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring w roku 2014, wygraną Nico Müllera w tej samej imprezie rok później oraz triumf Rasta w 24-godzinnym wyścigu w Spa w latach 2012 i 2014.
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna #wyścigi

Paweł Kryszczak