Nadwozie nowego Opla Mokki cechuje się nie tylko czystym i odważnym wzornictwem, ale także aerodynamiczną efektywnością. Niekonwencjonalna i opływowa sylwetka zachowuje jednak typowy styl marki Opel. Współczynnik oporu aerodynamicznego (Cd) wnoszący zaledwie 0,32 należy do najniższych w tym segmencie rynku. Nowa Mokka dołącza więc do takich mistrzów aerodynamiki, jak bijący rekordy Opel Calibra (Cd 0,26) oraz aktualni liderzy w swoich klasach, czyli Astra (Cd 0,26) i Insignia (Cd 0,25).
Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych modeli Opla inżynierowie zoptymalizowali nową Mokkę na podstawie wyników badań przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym Uniwersytetu w Stuttgarcie (w Instytucie Badawczym Techniki Motoryzacyjnej i Silników Pojazdowych). W zależności od odmiany modelu współczynnik oporu aerodynamicznego udało się obniżyć do świetnego wyniku 0,32.
„Samochody marki Opel od kilkudziesięciu lat należą do ścisłej czołówki pod względem parametrów aerodynamicznych, a nowa Mokka wpisuje się w tę tradycję” — mówi Marcus Lott, dyrektor zarządzający ds. inżynierii. „Zaawansowane technologie, takie jak kurtyny powietrzne i aktywna żaluzja wlotu powietrza, to najnowocześniejsze rozwiązania ograniczające opór aerodynamiczny pojazdów. Ciekawa stylistycznie nowa Mokka jest również dowodem na to, że wyróżniający się wygląd nie musi wykluczać aerodynamicznej efektywności.”
Wysoka sprawność aerodynamiczna nowej Mokki to w dużej mierze zasługa stosunkowo niewielkiej powierzchni czołowej samochodu. Wynosi ona zaledwie 2,27 m2, co dodatkowo podkreśla oszczędność i śmiałość wzornictwa. Wykorzystując obliczeniową dynamikę płynów (CFD) oraz badania w tunelu aerodynamicznym, eksperci z firmy Opel dopracowali najdrobniejsze szczegóły pomagające w zmniejszeniu oporu, jaki samochód stawia pędowi powietrza.
Inżynierowie zoptymalizowali konstrukcje charakterystycznego przedniego pasa Opel Vizor, a także kształt przednich słupków i bocznych lusterek nowej Mokki. Ponadto osłony pod komorą silnika oraz podwoziem poprawiają przepływ powietrza pod samochodem.
Pionowe spojlery przy krawędziach tylnej klapy oraz wydłużony spojler przy tylnej krawędzi dachu pomagają ograniczyć separację powodującą opór aerodynamiczny. Zadaniem spojlera jest też aerodynamiczne dociążenie tylnej osi w celu poprawy stabilności w czasie jazdy na wprost, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.
Innymi źródłami dużego oporu aerodynamicznego są koła, opony i wnęki kół. Dlatego też nową Mokkę wyposażono w innowacyjne kurtyny powietrzne, które zwiększają sprawność aerodynamiczną w tej strefie. Kurtyny powietrzne to zintegrowane kanały po obu stronach przedniego pasa, wytwarzające wysoki i wąski strumień powietrza skierowany na przednie koła i opony. Kurtyna powietrzna ukierunkowuje przepływ powietrza we wnękach kół, zmniejszając ślad aerodynamiczny i separację w tych miejscach.
W nowym Oplu Mokka zastosowano także aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika. Żaluzja zamyka się automatycznie, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Maleje wówczas opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa. Do niedawna to innowacyjne rozwiązanie było zarezerwowane dla droższych samochodów z wyższych segmentów.
Gdy żaluzja jest zamknięta, poprawiają się własności aerodynamiczne pojazdu, ponieważ powietrze opływające jego przód jest rozprowadzane na boki, zamiast trafiać do mniej efektywnej aerodynamicznie komory silnika.