Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Śmigłowce HH-60W będą mogły być tankowane w powietrzu

Na poligonie zlokalizowanym w pobliżu bazy Eglin, należącej do Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, rozpoczęły się w tym miesiącu próby tankowania w powietrzu śmigłowców bojowego ratownictwa medycznego HH-60W Jolly Green II za pomocą latających cystern HC-130J.

flickr.com

413. Eskadra Testowa (413th Flight Test Squadron) rozpoczęła 5 sierpnia br. dwutygodniowe próby dotyczące zdolności tankowania za pomocą giętkiego przewodu tankującego, łączącego śmigłowiec HH-60W Jolly Green II z samolotem HC-130J. Pierwszy test, trwający 2 godziny, odbył się bez przelewania paliwa podczas przelotu śmigłowca lecącego z prędkością 203 km/h na wysokości 914 metrów. Podczas prób sprawdzone zostaną m.in. funkcjonalność systemu, a także to, czy dostarczane jest paliwo pod odpowiednim ciśnieniem jak oraz kwestie dotyczące połączenia z przewodem paliwowym. Na początku testów paliwo poddawane będzie podczas dnia. Ostatnie próby realizowane będą w nocy, a załogi do tankowania w powietrzu będą korzystać z gogli noktowizyjnych. – Zdolności te są niezbędne w przypadku realizacji misji ratownictwa w warunkach bojowych (CSAR), gdyż znacząco zwiększają zasięg operacyjny śmigłowca co umożliwia im dłuższe realizowanie działań na większej przestrzeni – oznajmił Joe Whiteaker z 413. Eskadry Testowej.

 



Źródło: niezalezna.pl

PKR