Producent marki Żytnia Extra wykorzystał do promocji swoich trunków najsłynniejsze zdjęcie ze Zbrodni Lubińskiej ukazujące zamordowanego Michała Adamowicza, podpisując je hasłem: Kac Vegas? Związek zawodowy NSZZ Solidarność jest oburzony skandaliczną reklamą. Bogdan Orłowski, przewodniczący ZR Zagłębie Miedziowe, złożył w prokuraturze zawiadomienie w tej sprawie.

Zarząd Regionu NSZZ "Solidarność" Zagłębie Miedziowe uchwalił stanowisko, w którym wyraził oburzenie wobec zaistniałej sytuacji i poinformował, że sprawa zostanie skierowana do organów ścigania celem ukarania winnych. "Nie ma akceptacji dla profanacji oraz nieetycznego i niemoralnego bezczeszczenia pamięci Michała Adamowicza oraz pozostałych zastrzelonych i rannych tego tragicznego w skutkach dnia Zbrodni Lubińskiej" - napisano w dokumencie.
 
- Tylko wypalony Żytnią wódą mózg mógł coś tak chorego wymyślić. Nawet nie ma słów, aby to wyrazić - komentuje Marek Lewandowski, rzecznik prasowy Związku. - Postaramy się, aby ponieśli tego konsekwencje!
 
Bogdan Orłowski, przewodniczący ZR Zagłębie Miedziowe, złożył w prokuraturze zawiadomienie "o możliwości popełnienia przestępstwa przez wykorzystanie do promocji wódki marki Żytnia zdjęcia Zbrodni Lubińskiej ukazującego zamordowanego Michała Adamowicza z podpisem „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”.