Kto patrzy władzy na ręce? Nie ten, kto dostaje z rządu pieniądze. W latach 2008-2013 wydatki wszystkich ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w „Gazecie Wyborczej” wyniosły prawie 7 mln zł. Z kolei w tygodniku „Polityka” w tym samym czasie rząd drukował ogłoszenia za ponad 600 tys. zł. I czemu się tu dziwić…

Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa pod przewodnictwem posła PiS Adama Kwiatkowskiego przedstawił w Sejmie raport na temat wydatków KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 – 2013.

Zobacz na portalu niezalezna.pl informacje zawarte w raporcie:
 
Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w dziennikach o zasięgu ogólnokrajowym w latach 2008-2013
Gazeta Wyborcza - 6 mln 877 tys.
Rzeczpospolita - 4 mln 377 tys.
Dziennik Gazeta Prawna - 1 mln 051 tys.

Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w tygodnikach o zasięgu ogólnokrajowym w latach 2008-2013
Polityka - 603 tys. zł
Newsweek Polska - 562 tys. zł
Wprost - 106 tys. zł

Wydatki wszystkich resortów na ogłoszenia i komunikaty w stacjach telewizyjnych w latach 2008-2013
TVP - 30 mln 850 tys. zł
TVN - 21 mln 905 tys. zł
Polsat - 9 mln 952 tys. zł

Bardzo ciekawe są dane o procentowym udziale wydatków ministerstw w dziennikach. Dystansuje rywali "Gazeta Wyborcza" oraz "Rzeczpospolita".



W załączniku ZOBACZ CAŁY RAPORT (POBIERZ TUTAJ)

ZOBACZ FILM: