"Gazeta" czy "Wyborcza"? Dzieci Agory kłócą się między sobą, a straty rosną

Od czasu zaognienia się konfliktu między „Gazetą Wyborczą” a zarządem Agory, treści z Wyborcza.pl nie pojawiają się na portalu Gazeta.pl w dotychczasowym miejscu, lecz znacznie niżej na stronie - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. "Prawdziwa Wyborcza w internecie, to Wyborcza.pl" - podkreślają marketingowcy "GW" w nowej kampanii, pokazując, że walka o czytelnika w ramach jednej rodziny mediów Adama Michnika trwa w najlepsze.

Piotr Galant / Gazeta Polska

Problemy zaczęły się w czerwcu, kiedy zarząd Agory poinformował o planach zintegrowania portali Gazeta.pl, Wyborcza.pl i pisma "Gazeta Wyborcza". Celem jest walka z rozdrobnieniem czytelników-klientów na trzy różne "obszary biznesowe". Ruch całkiem słuszny, jednak nie spodobał się naczelnym "Gazety Wyborczej". Podnosili oni, że zostali całkowicie pominięci przy podejmowaniu tak ważnej decyzji, choć zaznaczali, że nie są przeciwko integracji.

Ta biznesowa logika - akcentowali naczelni - oznaczałaby m.in. prawo zarządu do dysponowania danymi, które powierzyli „Wyborczej” subskrybenci, i rozbijania struktury gazety „wbrew doświadczeniom jej zespołu i wiedzy najlepszych na świecie wydawców działających w modelu subskrypcyjnym” czy powierzenie serwisu Plotek.pl z dnia na dzień Adamowi Michnikowi i Jarosławowi Kurskiemu

- czytamy na portalu Wirtualnemedia.pl.

"Zakapiory" z Wyborcza.pl ruszyli zatem z własną kampanią medialną i od początku lipca informują w spotach, na plakatach na przystankach autobusowych i w internecie, że "prawdziwa Wyborcza to Wyborcza.pl". Oczywiście taki ruch wywołał mieszane uczucia wśród władz portalu Gazeta.pl (bo teraz po latach nagle są nieprawdziwi?). 

Oprócz tego trwa wojna podjazdowa w innych obszarach. Wyborcza.pl ruszyła z mocno promowanym działem "eko", który był dotąd domeną Gazety.pl. Cel jest prosty - niech reklamodawcy przejdą z jednego portalu na drugi. 

Dłużna nie jest Gazeta.pl, która przestała eksponować linki do Wyborcza.pl. Aby trafić na jej dział w nowej wersji, trzeba przekopać się przez cały portal. Wcześniej to właśnie teksty z Wyborczej lądowały bardzo wysoko. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, ten zabieg już zaczął zbierać żniwo w postaci mniejszej ilości cyfrowych prenumerat Wyborczej.pl. 

Krótko mówiąc, walka w rodzinie Michnika trwa, a straty Agory są coraz większe. W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 procent.

 

Źródło: niezalezna.pl, wirtualnemedia.pl, TVP Info

#wyborcza.pl #gazeta.pl #Agora SA #Agora #Gazeta Wyborcza

Mateusz Tomaszewski
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo