Kontrowersyjny transfer. Z TVN24 do Telewizji Polskiej

Piotr Galant/Gazeta Polska

Maciej Marosz

Dziennikarz \"Gazety Polskiej\" i \"Gazety Polskiej Codziennie\".

Kontakt z autorem

Kuba Sufin, były redaktor naczelny Agencji TVN i szef portalu Tvn24.pl, został dyrektorem Ośrodka Mediów Interaktywnych w Telewizji Polskiej. Ma nadzorować całość działań TVP we wszystkich mediach cyfrowych i stworzyć nowy ich model.

Kuba Sufin (faktycznie Krzysztof Sufin) od kilkunastu lat był związany z koncernem ITI. W latach 80. był działaczem Niezależnego Związku Studentów (w 1981 r. był m.in. inicjatorem kampanii w sprawie likwidacji służby wojskowej studentów i negocjatorem NZS w rokowaniach z MSW). W 1988 r. wyjechał do Francji, po powrocie do Polski w 1990 r. pracował w „Super Expressie” i Polskim Radiu. Gdy prezesem Telewizji Polskiej został Wiesław Walendziak (późniejszy poseł AWS-u i PiS-u; po odejściu z PiS-u stał się krytykiem Jarosława Kaczyńskiego i jego partii), pracował m.in. w Polsacie i Prokomie Ryszarda Krauzego – ostatnio w jego spółce Bioton. Sufin wraz z tzw. środowiskiem pampersów trafił do telewizji publicznej. W 1997 r. odszedł z TVP, później pracował w dzienniku „Życie” Tomasza Wołka, Polskiej Agenci Prasowej, a od 2003 r. – z roczną przerwą – w TVN24. W 2007 r. został redaktorem naczelnym TVN24, a następnie dyrektorem TVN24 on-line.

W kierowanym przez niego portalu po katastrofie smoleńskiej ukazywały się skandaliczne teksty dotyczące smoleńskiej tragedii. W relacjonowaniu zdarzeń z nią związanych portal TVN24.pl mówił jednym głosem z „Gazetą Wyborczą”.

I tak np. 24 lutego 2011 r. TVN24 podał, że 10 kwietnia 2010 r. przed wylotem z Warszawy do Smoleńska na wojskowym Okęciu doszło do kłótni między kpt. Arkadiuszem Protasiukiem a gen. Błasikiem. „Jak ustalił reporter programu »Polska i Świat« TVN24 – przemysłowe kamery miały 10 kwietnia rano zarejestrować rozmowę dwóch wojskowych – wyraźnie wzburzonych, kłócących się: generała Andrzeja Błasika i kapitana Arkadiusza Protasiuka. Wojskowi mieli pokłócić się o wylot do Smoleńska. [...] Generał Andrzej Błasik miał udzielić podwładnemu reprymendy i miał używać przy tym słów wulgarnych. To rzekomo przez kłótnię, która przeniosła się aż do trapu samolotu, prezydenta powitał generał Błasik, a nie kapitan Protasiuk” – informował portal Tvn24.pl, kierowany wówczas przez Kubę Sufina.

W tym czasie komentatorami Tvn24.pl był Marek Dukaczewski, Maciej Lasek i wielu innych, którzy reprezentowali linię rządu PO w sprawie katastrofy, a także całej polityki rządu Donalda Tuska.

Kuba Sufin nie jest jedynym kontrowersyjnym transferem ostatnio do TVP. W telewizji publicznej zostały zatrudnione m.in. osoby, które w ostatnich latach zajmowały kierownicze stanowiska w telewizji Polsat oraz ludzie związani z Wiesławem Walendziakiem.

Sufin, który rozpoczął już pracę w TVP, twierdzi, że nie ma problemu w przejściu z TVN-u do pracy w telewizji prowadzonej przez Jacka Kurskiego. – Czuję się z tym bardzo dobrze – mówi „Codziennej”. Odnosząc się do tego, że jego nazwisko kojarzone jest z koncernem ITI, wyjaśnia: – To jest problem Jacka czy Macieja Staneckiego, prezesów TVP. Dostałem taką propozycję i ją przyjąłem.

Dziwił się, że dziennikarz dopytuje go o zgrzyt, jaki towarzyszy przejściu z telewizji lewicowej liberalnej do prawicowej i konserwatywnej. – To, że byłem w TVN-ie, a będę w TVP, jest nieistotne z punktu widzenia tego, co robię. W części informacyjnej stacji linia redakcyjna jest mniej istotna – stwierdza Sufin. 
Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Udostępnij


Wczytuję komentarze...

Nawet człowiek Tuska nie zdzierżył „Klątwy”. Byliśmy świadkami ciekawego zdarzenia

"Klątwa" na deskach Teatru Powszechnego / fot. Magda Hueckel/mat.pras.

Tego nie da się obronić! – grzmi jeden z widzów „Klątwy” i z gniewem opuszcza widownię Teatru Powszechnego. Jakie było nasze zaskoczenie, gdy widzem tym okazał się Bartłomiej Sienkiewicz, były minister spraw wewnętrznych za czasów PO i… bohater tzw. afery taśmowej.

5 maja tego roku w Teatrze Powszechnym po raz kolejny wystawiono „Klątwę” - obsceniczny „spektakl” prowokatora Olivera Frljicia.

Tego wieczoru doszło do niecodziennego zdarzenia – po jednej z obrazoburczych scen, jeden z gości wstał i oburzony, ostentacyjnie opuścił salę.

Na widowni obecna była również dziennikarka „Gazety Polskiej”, która szybko zidentyfikowała zdenerwowanego widza jako Bartłomieja Sienkiewicza – tego samego, który w czasach PO pełnił funkcję ministra spraw wewnętrznych w rządzie Donalda Tuska.

Tego nie da się obronić!

- powiedział wzburzony Sienkiewicz, opuszczając widownię tuż po skandalicznej scenie, w której Julia Wyszyńska imituje seks oralny z figurą Jana Pawła II.

Niestety, to nie koniec prowokacji chorwackiego reżysera – Frljić wystawi swój kolejny spektakl pt. „Drugie wygnanie / Second Exile” w Powszechnym, tym razem w ramach organizowanego przez ten teatr festiwalu „Miasto Szczęśliwe”:

Reżyser wspólnie z aktorami z Niemiec i byłej Jugosławii rysuje indywidualne losy związane z globalnym kryzysem uchodźczym. W dobie rosnącego nacjonalizmu, nietolerancji wobec mniejszości i zagrożeń dla wolności sztuki, stajemy przed pytaniem: dokąd zmierzasz Europo?

– możemy przeczytać w materiałach prasowych reklamujących spektakl.

CZYTAJ TEŻ: Reżyser „zasłynął” plugawym przedstawieniem. Znów wystawią jego sztukę w Powszechnym

W dołączonym przez organizatorów zwiastunie spektaklu widzimy przemoc i wątek lesbijskiego seksu doprawione symbolami środowiska spod szyldu LGBTQ. Dodając do tego wcześniejsze wybryki Frljicia (takie jak chociażby Jezus schodzący z krzyża, by zgwałcić muzułmankę podczas bydgoskiego Festiwalu Prapremier czy słynne już fellatio z użyciem figury JP2 w „Klątwie”), trudno nie spodziewać się kolejnych prowokacji, a co za tym idzie – protestów środowisk konserwatywnych.

- komentuje sprawę Magdalena Fijołek na łamach „Gazety Polskiej”.

NIE PRZEGAP: Więcej na ten temat w najnowszym wydaniu tygodnika „Gazeta Polska”.

Źródło: niezalezna.pl, Gazeta Polska

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl