7 mln zł – tyle jest warta „darmowa reklama” po słowach Kopacz i działaniach rządu

Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Zamiast pomocy polskim przedsiębiorcom wypowiedzi premier Ewy Kopacz i działania rządu doprowadziły do tego, że zagraniczna sieć handlowa otrzymała niezwykle hojny prezent. Po naszych publikacjach na temat decyzji o przyznaniu państwowego odznaczenia dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce, Instytut Monitorowania Mediów oszacował wartość reklamy, jaką sieci Biedronka zapewniły działania i decyzje Rady Ministrów.

Z raportu IMM wynika, że „darmowa reklama”, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje Ewy Kopacz oraz członków rządu, warta jest 7 mln zł. Okazuje się, że skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins jeszcze nigdy w 2015 roku nie była tak wielka, jak w lipcu.
 

"W Biedronce warzywa są super" - zapewniła na początku lipca premier Ewa Kopacz w programie publicystycznym w TVP Info. Kilka tygodni później serwis Niezależna.pl poinformował, że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej – czytamy w komunikacie Instytutu Monitorowania Mediów, który podkreśla, że właśnie po tych publikacjach postanowił oszacować faktyczną wartość „darmowej reklamy”, na którą mogła liczyć Biedronka.

Analiza mediów społecznościowych i prasy wykazała, że „rządowa” dyskusja o dyskontach przełożyła się na rosnącą liczbę publikacji.
 

Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo "biedronka" nie było związane z Jeronimo Martins) Ponad 20% publikacji na temat Biedronki zawiera także wzmianki o premier Ewie Kopacz, o szefie MSZ Grzegorzu Schetynie, oraz o przyznanym odznaczeniu państwowym– czytamy w raporcie Instytutu Monitorowania Mediów.

  Ile za taką reklamę musiałaby zapłacić sieć handlowa? Okazuje się, że oszacowana przez IMM wartość reklamy oscyluje wokół 7,2 mln zł.

Jak wynika z monitoringu, wartość ekwiwalentu reklamowego z TV, prasy, radia oraz portali internetowych wyniosła łącznie 7,2 mln zł. Dokładnie tyle sieć musiałaby zapłacić, gdyby chciała wyemitować spoty i kreacje reklamowe w TV, radiu i prasie, bądź zamieścić artykuły sponsorowane w portalach internetowych – informuje Instytut Monitorowania Mediów.

Co ciekawe sieć Jeronimo Martins na promocję w całym drugim kwartale 2015 roku przeznaczyła na promocję w sumie 28 mln zł. Oznacza to, że „ekwiwalent reklamowy wywołanej na skutek rozpoczętej przez członków rządu dyskusji” wynosi 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki „Biedronka”.
 
Temat szybko stał się „hitem internetu” okazuje się, że w serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, YouTube i Instagram treści związane z wypowiedziami i decyzjami rządu w kontekście Biedronki były „lubiane” 82 tysiące razy, zamieszczono pod nimi blisko 15 tysięcy komentarzy, a udostępniono je lub podano dalej blisko 50 tysięcy razy.

 Łączna liczba fanów i obserwujących te profile w social media, które zamieściły  inormację, to blisko 25 mln. Dyskusja była najgłośniejsza zaraz po emisji programu z Ewą Kopacz w TVP Info, oraz chwilę po ujawnieniu planów odznaczenia prezesa Jeronimo Martins – czytamy w komunikacie IMM.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: imm.com.pl,niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

R. Czarnecki: Polski system bankowy jest bardzo wysoko oceniany na całym świecie

zdjęcie ilustracyjne / fot. Nanuk/Gazeta Polska

  

- [Polski system bankowy] jest bardzo wysoko oceniamy w rankingach na całym świecie. PKO BP i PKO SA uzyskały pierwszą i trzecią lokatę w rankingu najlepiej funkcjonujących banków w Europie - powiedział dziś w programie "Polityczna Kawa" na antenie Telewizji Republika Ryszard Czarnecki, eurodeputowany Prawa i Sprawiedliwości.

Jednym z tematów poruszanych w dzisiejszej "Politycznej Kawie" była afera wokół Komisji Nadzoru Finansowego.

"Gazeta Wyborcza" napisała w miniony wtorek, że według biznesmena Leszka Czarneckiego, były już szef KNF, Marek Chrzanowski w marcu 2018 r. zaoferował przychylność dla jego banku w zamian za około 40 mln zł. Czarnecki nagrał tę ofertę i zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Sprawę badają już śledczy oraz Centralne Biuro Antykorupcyjne. Marek Chrzanowski złożył dymisję z pełnionej funkcji szefa KNF.

- Obóz władzy nie powinien realizować scenariusza opozycyjnych mediów. Jest plan wywrócenia, najlepiej premiera czy rządu. Rzecz toczy się w obszarze delikatnym, tj. polskiego systemu bankowego

- ocenił w programie eurodeputowany Ryszard Czarnecki.

Europoseł dodał, że polska bankowość jest doceniana na całym świecie.

- [Polski system bankowy] jest bardzo wysoko oceniamy w rankingach na całym świecie. PKO BP i PKO SA uzyskały pierwszą i trzecią lokatę w rankingu najlepiej funkcjonujących banków w Europie

– podkreślił Ryszard Czarnecki.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: telewizjarepublika.pl, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl