niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
29 lipca 2016

7 mln zł – tyle jest warta „darmowa reklama” po słowach Kopacz i działaniach rządu

Dodano: 29.07.2015 [20:02]
7 mln zł – tyle jest warta „darmowa reklama” po słowach Kopacz i działaniach rządu - niezalezna.pl
foto: Tomasz Hamrat/Gazeta Polska
Zamiast pomocy polskim przedsiębiorcom wypowiedzi premier Ewy Kopacz i działania rządu doprowadziły do tego, że zagraniczna sieć handlowa otrzymała niezwykle hojny prezent. Po naszych publikacjach na temat decyzji o przyznaniu państwowego odznaczenia dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce, Instytut Monitorowania Mediów oszacował wartość reklamy, jaką sieci Biedronka zapewniły działania i decyzje Rady Ministrów.

Z raportu IMM wynika, że „darmowa reklama”, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje Ewy Kopacz oraz członków rządu, warta jest 7 mln zł. Okazuje się, że skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins jeszcze nigdy w 2015 roku nie była tak wielka, jak w lipcu.
 

"W Biedronce warzywa są super" - zapewniła na początku lipca premier Ewa Kopacz w programie publicystycznym w TVP Info. Kilka tygodni później serwis Niezależna.pl poinformował, że minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej – czytamy w komunikacie Instytutu Monitorowania Mediów, który podkreśla, że właśnie po tych publikacjach postanowił oszacować faktyczną wartość „darmowej reklamy”, na którą mogła liczyć Biedronka.

Analiza mediów społecznościowych i prasy wykazała, że „rządowa” dyskusja o dyskontach przełożyła się na rosnącą liczbę publikacji.
 

Jak wynika z monitoringu w IMM, o Biedronce nigdy w tym roku nie mówiło się tak dużo i tak głośno, jak w lipcu. Od 1 do 29 lipca w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie ukazało się blisko 30 tysięcy wzmianek na temat dyskontów tej sieci (bez uwzględnienia wpisów i komentarzy, w których słowo "biedronka" nie było związane z Jeronimo Martins) Ponad 20% publikacji na temat Biedronki zawiera także wzmianki o premier Ewie Kopacz, o szefie MSZ Grzegorzu Schetynie, oraz o przyznanym odznaczeniu państwowym– czytamy w raporcie Instytutu Monitorowania Mediów.

  Ile za taką reklamę musiałaby zapłacić sieć handlowa? Okazuje się, że oszacowana przez IMM wartość reklamy oscyluje wokół 7,2 mln zł.

Jak wynika z monitoringu, wartość ekwiwalentu reklamowego z TV, prasy, radia oraz portali internetowych wyniosła łącznie 7,2 mln zł. Dokładnie tyle sieć musiałaby zapłacić, gdyby chciała wyemitować spoty i kreacje reklamowe w TV, radiu i prasie, bądź zamieścić artykuły sponsorowane w portalach internetowych – informuje Instytut Monitorowania Mediów.

Co ciekawe sieć Jeronimo Martins na promocję w całym drugim kwartale 2015 roku przeznaczyła na promocję w sumie 28 mln zł. Oznacza to, że „ekwiwalent reklamowy wywołanej na skutek rozpoczętej przez członków rządu dyskusji” wynosi 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki „Biedronka”.
 
Temat szybko stał się „hitem internetu” okazuje się, że w serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, YouTube i Instagram treści związane z wypowiedziami i decyzjami rządu w kontekście Biedronki były „lubiane” 82 tysiące razy, zamieszczono pod nimi blisko 15 tysięcy komentarzy, a udostępniono je lub podano dalej blisko 50 tysięcy razy.

 Łączna liczba fanów i obserwujących te profile w social media, które zamieściły  inormację, to blisko 25 mln. Dyskusja była najgłośniejsza zaraz po emisji programu z Ewą Kopacz w TVP Info, oraz chwilę po ujawnieniu planów odznaczenia prezesa Jeronimo Martins – czytamy w komunikacie IMM.

"Chcesz zabrać głos w ważnej sprawie? Chcesz podzielić się z nami swoją opinią, swoim zdaniem? Wyślij darmowy SMS o treści GPC na 8068 (0 PLN). Wasz głos jest dla nas cenny. Regulamin na www.gpcodziennie.pl/SMS"
Autor: Źródło: ,
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Regulamin Forum:
Na forum niezalezna.pl publikujemy opinie użytkowników naszego portalu. Wszystkie posty podlegają moderacji. Bezwzględnie usuwane będą wpisy zawierające groźby karalne i wszelkie prowokacje godzące w Niezależną. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną do 1500 znaków długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link. Wszelkie zastrzeżenia natury regulaminowej prosimy zgłaszać na: pocztę strażnika forum

Zapewniam was i pana z Jeronimo - Jak ten pan dostanie odznaczenie i je przyjmie - do końca życia nie kupie niczego w Biedronce.

ja natomiast nawet jak pan Jeronimo odmówi przyjęcia odznaczenia nadal nie będę jak dotychczas robił
żadnych zakupów z Biedronkach czy Stonogach. Biedronki dla miłośników żywności z GMO.

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl