Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Niemcy inwestują miliony w nowoczesny port przeładunkowy. “Po co w Polsce CPK, jak będzie we Frankfurcie?”

Niemiecka Lufthansa wyda 600 milionów euro na gruntowną modernizację swojego hubu cargo na lotnisku we Frankfurcie do 2030 roku. Dzięki tej inwestycji lotnisko ma stać się największym oraz najnowocześniejszym portem przeładunkowym w Europie. - Po co w Polsce CPK, jak będzie we Frankfurcie? - pytają internauci.

Lotnisko we Frankfurcie
Lotnisko we Frankfurcie
By Brücke-Osteuropa - Own work, CC0, - https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17374662

Niemcy inwestują w hub lotniczy we Frankfurcie 

Inwestycja Lufthansy na lotnisku we Frankfurcie o wartości 600 mln euro ma sprawić, iż Lufthansa Cargo Center stanie się według zapowiedzi firmy "najnowocześniejszym węzłem cargo w Europie". Ashwin Bhat, dyrektor generalny Lufthansa Cargo, ocenił, że realizowany projekt "wzmacnia rolę lotniska we Frankfurcie jako centralnego węzła cargo w Europie", a przeprowadzając go firma wnosi "znaczący wkład w wydajność transportu lotniczego w sercu Europy, umożliwiając tym samym globalny ruch dla naszej gospodarki". Inwestycja ma zostać zrealizowana na powierzchni 330 tys. metrów kwadratowych. 

R. Alexander Lorz, minister finansów Hesji, odnosząc się do inwestycji, wskazał, że jest to "imponujący przykład tego, jak inwestycje w nowoczesną i zrównoważoną infrastrukturę wzmacniają nasze państwo w perspektywie długoterminowej - Lufthansa Cargo wysyła ważny sygnał dla innowacji i konkurencyjności na lotnisku we Frankfurcie". 

Zadziwiająca zbieżność z działaniami Lufthansy w Polsce 

Niedawno Wojciech Ryglewicz, dyrektor Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej przekazał, że firma zamierza w najbliższym czasie "operować co najmniej 2-3 razy w tygodniu na odcinku Frankfurt-Warszawa lub Frankfurt-Katowice", dzięki czemu transport towarów do i z Polski będzie przebiegał sprawniej. 

Na profilu Nowy Świat skomentowano te doniesienia w bardzo dosadny sposób. 

"To teraz już wiecie, dlaczego Lufthansa Cargo uruchamia nowe połączenia z Polski do Frankfurtu. I wiecie też, dlaczego Maciej Lasek i Donald Tusk na czerwcowej konferencji o CPK, ani razu nie wspomnieli o roli cargo. A mieliśmy zarobić do 2060 roku, 200 mld zł z samych ceł i VAT"

– czytamy.

Internauci pytają: "Po co w Polsce CPK, jak będzie we Frankfurcie?". 

"Myślę że wszyscy głosowali po to żeby mieć rządzących którzy coś robią, budują elektrownię i lotnisko, port przeładunkowy. Fabrykę amunicji. Koncert "rozliczeń" to jest coś poza tymi wymaganiami. A i tak rewolucja zje swój ogon więc ta przyjemność jest toksyczna

– wskazała jedna z użytkowniczek.

"Proszę zapytać, kto dopuścił do przejęcia rynku transportu towarów przez niemiecką Lufthansę"

Kilka dni temu Rafał Bochenek, poseł PiS, zwrócił się w tej sprawie do Donalda Tuska, pisząc: "Panie Donaldzi  gdy będzie Pan niczym na spowiedzi rozliczał i dyscyplinował ministrów proszę zapytać o to, kto dopuścił do przejęcia rynku transportu towarów w Polsce przez niemiecką Lufthanse kosztem PKP Cargo". 

 



Źródło: x.com, lufthansa-cargo.com, niezalezna.pl

 

#Lufthansa #Niemcy #cpk #Frankfurt

mm