Tajemnice sędziego, agenta Łukaszenki » więcej w Gazecie Polskiej! CZYTAJ TERAZ »

Strefa Czystego Transportu w Warszawie? Gosiewska: Presja ma sens. Władze Warszawy zaczynają się wycofywać

Warto upominać się o prawa warszawiaków, szczególnie tych niej zamożnych, żeby nie byli wykluczani - powiedziała dziś podczas konferencji prasowej posłanka PiS z Warszawy Małgorzata Gosiewska. W ten sposób odniosła się do tematu projektu Strefy Czystego Transportu w stolicy.

Warszawa
pexels/CC0

Małgorzata Gosiewska wzięła udział w konferencji przed czwartkowymi sesjami Rady Warszawy, podczas której radni mają głosować m.in. nad propozycją PiS w sprawie przeprowadzenia referendum lokalnego dotyczącego polityki komunikacyjnej miasta.

"Też chcemy porozmawiać o Strefie Czystego Transportu, temacie bardzo głośnym w Warszawie. Temacie, który pokazuje chyba, że presja ma sens. Wydaje się, że władze miasta zaczynają się z tego projektu wycofywać, co pokazuje, że warto upominać się o prawa warszawiaków, szczególnie tych niej zamożnych, żeby nie byli wykluczani"

– powiedziała posłanka PiS.

Większy rejon

Wojewoda mazowiecki zwrócił uwagę, że nowy projekt SCT przedstawiony przez miasto jest znacznie większy od poprzedniego i wykracza poza centrum miasta. Zdaniem Bocheńskiego proponowana strefa to w rzeczywistości strefa wykluczenia komunikacyjnego.

"To rozwiązanie po płaszczykiem ekologii, jest w rzeczywistości dyskryminacją osób najgorzej zarabiających osób, które są gorzej uposażone finansowo. Jeżeli kogoś nie będzie stać na nowy samochód, jest skazywany tym rozwiązaniem na rezygnacje z tego środka transportu"

–  powiedział.

Zaznaczył, że PiS chce, aby Warszawa była zielona i powietrze było czyste, ale takie rozwiązania jak SCT powinny być częścią szerokiej strategii transportowej.

"Będziemy walczyli o to, że jeżeli jakakolwiek Strefa Czystego Powietrza ma być przyjęta w Warszawie, to będzie ona inkluzywna, a nie ekskluzywna, będzie brała pod uwagę wszystkich warszawiaków, a jednocześnie będzie ekologiczna" - podkreślił Bocheński.

Wstrzymali się

Poseł Sebastian Kaleta z Suwerennej Polski podkreślił, że choć przed dwoma dniami miasto proponowało poszerzenie SCT, a jej projekt miał być procedowany na tej sesji, to z informacji, które docierają do miejskiej opozycji, wynika, ze "chwilowo od tej decyzji się wstrzymano".

"Jednak to jest czas na to, żeby mieszkańcy Warszawy zrozumieli, co im gotuje Rafał Trzaskowski. Rafał Trzaskowski im gotuje gigantyczne utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu"

– powiedział Kaleta.

Zadeklarował, że warszawscy politycy Zjednoczonej Prawicy będą bardzo aktywni, aby ten projekt nigdy nie wszedł w życie.

Propozycja referendum

Szef klubu radnych PiS Dariusz Figura przypomniał, że w proponowanym przez jego klub referendum lokalnym jest pięć pytań jego zdaniem kluczowych dla polityki komunikacyjnej miasta. Dotyczą one tzw. Strefy Tempo 30, zwężania ulic, rozszerzania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, likwidacji miejsc parkingowych oraz właśnie Strefy Czystego Transportu.

"Nie możemy się zgodzić, żeby o bardzo ważnych sprawach dla Warszawy decydowali urzędnicy czy grupka aktywistów. W tych sprawach powinni wypowiedzieć się wszyscy mieszkańcy Warszawy i mamy nadzieję, że Koalicja Obywatelska nie będzie się bała tego głosu mieszkańców Warszawy"

– powiedział przewodniczący Figura.

Strefa czystego transportu to wydzielony obszar, po którym mogą poruszać się wyłącznie pojazdy spełniające odpowiednie wymogi związane z emisję spalin.

Według nowego projektu SCT ma być dwukrotnie większa niż zakładał jej wstępny projekt ze stycznia. Obejmie całe Śródmieście, Żoliborz i Pragę-Północ, prawie całą Ochotę i Pragę-Południe, większość Mokotowa i około połowę Woli. Od lipca 2024 roku zaczną obowiązywać pierwsze zakazy wjazdu do strefy dla aut z silnikiem diesla starszych niż 18 lat i pojazdów benzynowych starszych niż 27 lat. Od zakazu będą wyjątki. Np. osoby zamieszkałe wewnątrz SCT i płacące podatki w Warszawie będą zwolnione z ograniczeń do 2028 roku - przy czym wtedy do strefy nie będą mogły wjeżdżać auta z silnikiem diesla starsze niż 13 lat i pojazdy benzynowe starsze niż 22 lata.

 



Źródło: niezalezna.pl, pap

 

#Polska #polityka #Warszawa #strefe czystego transportu

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
mg
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo