Przewodniczący KRRiT zaapelował do Poczty Polskiej, aby biorąc pod uwagę tragiczną sytuację abonentów, którzy na skutek powodzi znaleźli się w ciężkiej sytuacji materialnej rozważyła możliwości udzielenia im wszelkiej, możliwej i zgodnej z prawem pomocy.
Przewodniczący zaproponował, aby Poczta Polska rozważyła możliwość wydłużenia terminów do uregulowania zaległości wskazanych w upomnieniach, przesunięcia egzekucji należności, a także zawieszenia przeprowadzania kontroli wykonania obowiązku rejestrowania odbiorników na terenach objętych powodzią.
Ponadto Maciej Świrski zapowiedział, że abonenci, którzy ponieśli dotkliwe straty w wyniku powodzi, mogą zwracać się do KRRiT z wnioskiem o umorzenie zaległych opłat abonamentowych, wraz z protokołem strat powstałych w czasie trwania powodzi i usuwania jej skutków.
Jest to zgodne z art. 10 ustawy o opłatach abonamentowych z dnia 21 kwietnia 2005 r., iż KRRiT w wyjątkowych sytuacjach losowych [...] może umorzyć lub rozłożyć na raty zaległości w płatności opłat abonamentowych, odsetki za zwłokę w ich uiszczaniu, opłatę, o której mowa w art. 5 ust. 3, oraz odsetki za zwłokę w jej uiszczeniu.
Powódź niewątpliwie należy zaliczyć do wyjątkowych sytuacji losowych.
Przewodniczący zarekomendował także, aby pracownicy placówek Poczty Polskiej S.A. usytuowanych na terenach objętych powodzią informowali o tych możliwościach abonentów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej.