Warszawa wydała prawie 3 miliony zł. na nowy spot, który ma promować stolicę – dowiedziała się Niezależna.pl. Promuje także prezydenta Rafała Trzaskowskiego, który jest w nim narratorem i zachwala atrakcje miasta.
Niezależna.pl zapytała stołeczny ratusz ile pieniędzy wydał i zamierza wydać na tę akcję promocyjną.
Łączne koszty emisji spotu we wszystkich stacjach wyniosą 2 650 000 zł (kwota brutto). Koszt brutto przygotowania tego materiału to 159 900 zł. Produkcja zrealizowana została przez Studio Filmowe M5 – jak zapewnia ratusz - wyłonione w drodze zapytania ofertowego.
Spot jest emitowany od 9 września. Akcja zaplanowana jest aż do 6 października 2024 roku.
Niezależna.pl zapytała też ratusz o cel kampanii. Jest nim „wzmocnienie wizerunku Warszawy jako atrakcyjnego i przyjaznego miasta, do którego warto wybrać się na weekend”. „Działania skierowane są na rynek krajowy, przede wszystkim do rodzin z dziećmi oraz do młodych ludzi i studentów” – twierdzi biuro prasowe.
Narratorem spotu jest oczywiście Rafał Trzaskowski, który zachwala różne miejsca w Warszawie. Film wieńczy ujęcie rozradowanego prezydenta, który wygłasza kwestię: „Jest wiele fajnych miast, ale tylko jedno jest naprawdę WAW”. Oczywiście nie mogło zabraknąć słynnej pieszo-rowerowej kładki nad Wisłą, która jest w spocie rekomendowana przez włodarza stolicy.
Trzaskowski jest rozważany jako kandydat KO w najbliższych wyborach prezydenckich.
Borys Budka, jeden z wiceprzewodniczących PO, uważa, że nie należy się spieszyć z ogłoszeniem kandydata na prezydenta, bo do wyborów zostało mnóstwo czasu. "Wydaje się, że pozycja Rafała Trzaskowskiego jest dziś najmocniejsza, choć formalne decyzje są przed nami".