Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
,Paweł Rybicki,
03.05.2014 08:09

Morze pieniędzy, morze propagandy

Mija 10 lat od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Rząd postanowił wydać z tej okazji górę pieniędzy na czysto propagandowe akcje.

Mija 10 lat od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Rząd postanowił wydać z tej okazji górę pieniędzy na czysto propagandowe akcje. Słynny spot „Hey Jude” to tylko fragment większej całości – władza zapowiedziała już wydanie kolejnych milionów na propagandę. Prorządowe media udały oburzenie, ale już przycichły – nic dziwnego, przecież to do nich trafią pieniądze przekazywane pod pozorem promowania UE. A wszystko to dzieje się w kraju, w którym poparcie dla członkostwa w UE sięga niemal 90 proc. Polaków do Unii nie trzeba przekonywać. Po co więc te spoty, plakaty, billboardy, ulotki? Przekonywanie przekonanych to przecież  wyrzucanie pieniędzy. No, ale to może właśnie najtrafniejsze uczczenie UE: wydać publiczne pieniądze na coś całkiem niepotrzebnego – bez żadnej odpowiedzialności.