Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »
Z OSTATNIEJ CHWILI
Rząd Izraela zatwierdził porozumienie z palestyńskim Hamasem w sprawie zawieszenia broni w Strefie Gazy oraz uwolnienia zakładników • • •

Obrzydliwa kampania w Hiszpanii. "To kryminalizowanie ojcostwa"

Lokalne władze Kordoby (Andaluzja, na południu Hiszpanii) rozpoczęły we wtorek kampanię przeciwko przemocy wobec kobiet pod hasłem: „Kiedy dorosnę, nie chcę być taki, jak mój tata”. Ze względu na krytykę w mediach społecznościowych kampanię wycofano.

Fshoq!

Kampania spotkała się też z krytyką ze strony partii politycznych – socjalistycznej PSOE oraz prawicowej Vox, które odrzuciły „demonizowanie ojcostwa”.

Inicjatywę zaprezentowała radna ds. równouprawnienia i spraw socjalnych z ramienia liberalnej Ciudadanos, Eva Timoteo, w związku ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Eliminacji Przemocy wobec Kobiet (25 listopada), uchwalonym w 1999 r. przez ONZ.

Na oficjalnym plakacie wyglądającym na rysunek dziecka widać podniesiona rękę w kolorze czerwonym oraz płaczące oko. Słowo „chcę” ze zdania „chcę być taki, jak mój tata” zostało przekreślone i zamienione dziecięcym charakterem pisma na: „nie chcę”.

Kampania natychmiast wywołała krytykę w sieciach społecznościowych ze względu na „kryminalizowanie mężczyzny i ojca”, którego przedstawia się jako osobę stosującą przemoc fizyczną wobec matki.

Opozycyjne ugrupowanie socjalistów we władzach lokalnych Kordoby zwróciło się na Twitterze o „przeproszenie dyskryminowanych ojców”.

- To żadna pomoc w walce z przemocą wobec kobiet”

- stwierdzili socjaliści.

Rzeczniczka prawicowej Vox, Paula Badanelii potępiła kampanię „konfrontującą kobiety z mężczyznami”.

- Atakują rodzinę, konfrontują dzieci z rodzicami, kobiety z mężczyznami, tak jakby wszyscy mężczyźni maltretowali”

- powiedziała apelując do lokalnych władz o przeznaczenie więcej środków na pomoc dla rodzin i dla małych firm, które znalazły się w kryzysie ze względu na pandemię.

W komunikacie lokalne władze Kordoby tłumaczyły, że ich „celem było uświadomienie szkód emocjonalnych wyrządzanych dzieciom, które są świadkami przemocy fizycznej stosowanej przez ojców wobec matek w środowisku domowym”, i „w żadnym wypadku nie zmierzały do stygmatyzowania wizerunku ojca”.

- "Chcieliśmy przedstawić przemoc wobec kobiet z punktu widzenia najbardziej bezbronnych, czyli dzieci, które są ofiarami takich sytuacji”

- napisała Timoteo na Twitterze.

- Źle wyjaśniliśmy przesłanie kampanii. Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni”

- dodała. 

W Kordobie rządzi koalicja centroprawicowej Partii Ludowej (PP) oraz liberalnej Ciudadanos.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#Hiszpania #media #Kordoba #Andaluzja

as