Przerobiona wersja F-16 wykorzystywana będzie jako samolot-cel dla myśliwców wielozadaniowych piątej generacji Lockheed Martin F-35 Lightning II. Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych korzystały uprzednio z QF-4. Była to przerobiona wersja myśliwca typu McDonnell Douglas F-4 Phantom II, którą w latach 1995-2011 przerobiono na samoloty-cele w ilości 240 samolotów. Od pewnego czasu osiągi tej maszyny nie były wystarczające aby odzwierciedlać cele z jakimi mogą się mierzyć samoloty USAF, dlatego też Pentagon zlecił Boeingowi w 2010 roku przekształcenie sześciu myśliwców F-16 w wersję autonomiczną.. W 2014 i 2015 pojawiły się kolejne kontrakty na dostawę QF-16. W sumie Boeing ma dostarczyć 97 QF-16, które będą operować z bazy eskadry celów powietrznych Tyndall leżącej na Florydzie. Na chwilę obecną 17 spośród 97 maszyn osiągnęła wstępną gotowość operacyjną. Koszt jednostkowy przerobienia myśliwca F-16 w wersję bezzałogową wynosi 1.32 mln dolarów
Reklama