Totalizator Sportowy to państwowy gigant hazardowy nadzorowany przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Po przejęciu władzy przez rząd Donalda Tuska doszło do zmian w zarządzie tego przedsiębiorstwa. Nowym prezesem został Rafał Krzemień, a jednym z członków zarządu Szymon Gawryszczak. Następnie zostało odwołanych 17 dyrektorów oddziałów. Jak ujawnił portal onet.pl, na ich miejsce powołano lokalnych działaczy ugrupowań koalicji rządzącej - PO, PSL i Lewicy.
LOTTO w centrum uwagi
Totalizator właśnie podpisał umowę sponsoringową. Reklamuje markę LOTTO w podcaście Wojewódzki/Kędzierski, który można obejrzeć na Onecie.
Jak pisze ten portal: „To podcast, w którym Piotrek i Kuba spotykają się, żeby z kimś… porozmawiać. Tak naprawdę. Bo to nie oni są w centrum uwagi. A kto? Tego się dopiero dowiesz”. Teraz już wiemy. W centrum uwagi jest LOTTO. Pytanie: za ile?
Niezalezna.pl zapytała Totalizator o szczegóły umowy.
Informujemy, że obecność marki LOTTO oraz Zdrapek w programie Wojewódzki/Kędzierski jest jednym z działań reklamowych realizowanych w ramach kampanii reklamowej z okazji Jubileuszu 25-lecia Zdrapek. Planowaniem i zakupem mediów w kampaniach reklamowych zajmują się domy mediowe Starcom oraz Sigma
– odpowiedziała spółka.
Totalizator najwyraźniej bardzo sobie ceni twórczość Wojewódzkiego i Kędzierskiego. W odpowiedzi na pytanie, czym jest uzasadnione sponsorowanie akurat tego programu, otrzymaliśmy jego laurkę.
Wojewódzki/Kędzierski to jeden z najpopularniejszych podcastów w Polsce. Większość odcinków piątego sezonu plasowała się na podium najchętniej słuchanych produkcji w danym tygodniu w Polsce. Do programu zapraszane są najpopularniejsze nazwiska w Polsce. To reprezentanci m.in. świata popkultury, gwiazdy kina, telewizji, estrady, a także sportowcy. Są to osoby z imponującym dorobkiem i ciekawą historią”
– nie może się nachwalić Totalizator Sportowy.
Niezalezna.pl otrzymała też informację, że w związku z tym, iż umowy z domami mediowymi objęte są klauzulą „tajemnicy przedsiębiorstwa”, Totalizator „nie może przekazać kosztów wynikających z media-planu”.
Współpraca Palikota z Wojewódzkim
Wojewódzki współpracował z Januszem Palikotem, z którym współtworzył markę alkoholi. Na początku 2024 roku w mediach społecznościowych kajał się z tego powodu. Tłumaczył, że rozpoczynając współpracę... nie znał dobrze Palikota - zaznajomił się z nim, gdy ten gościł w jego programie, a później „kilka razy” spotykał tego „uwodzicielskiego erudytę, rozsiewającego wokół siebie aurę sukcesu i głębokiej kultury” towarzysko.
Założyli firmę „Przyjazne Państwo”, która wypuściła na rynek innowacyjne, alkoholowe produkty, a efekty tej współpracy – głównie dzięki medialnej popularności i internetowym zasięgom Wojewódzkiego – szybko stały się znane w całej Polsce.
Wojewódzki przyznał, że promocja i marketing były jego głównym zadaniem w tym przedsięwzięciu. Poza tym, jak stwierdził w założonej z Palikotem firmie zajmował się „designem produktów oraz kreowaniem nowych marek”. Bronił się, że nie był w zarządzie ani radzie nadzorczej, nie decydował o finansach i nie wiedział, jak pieniądze były wydawane.
Januszowi Palikotowi śledczy postawili osiem zarzutów. Jeden dotyczy przywłaszczenia, pozostałe siedem podejrzenia popełnienia przestępstwa oszustwa. Według prokuratury w wyniku oszustwa pięć tysięcy osób miało stracić 70 mln złotych.