10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Wnioski z tej symulacji są jednoznaczne. Komisja Millera nie tylko się myliła - w jej konkluzjach nic nie pasuje!

- Założenia przyjęte przez KBWL LP pod kierunkiem Jerzego Millera, które zostały użyte w badaniach NIAR i WAT dają rezultaty nieodpowiadające stanowi technicznemu odnalezionych dowodów na polu szczątków w Smoleńsku. Wnioski z symulacji są jednoznaczne - stwierdził szef podkomisji smoleńskiej.

Aleksander Mimier/ niezalezna.pl

Na podkładzie TU-154M były znaleziono ślady materiałów wybuchowych. - Informacje o ich wykryciu zostały ukryte przez prokuraturę wojskową, choć szef tej prokuratury na posiedzeniu komisji sejmowej w 2013 r. przyznał, że obecność trotylu została wykryta - wykazuje wiceprezes PiS Antoni Macierewicz, szef Podkomisji ds. Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego pod Smoleńskiem.

Podczas prezentacji raportu pokazano również symulację rzeczywistego rozrzucenia szczątków samolotu. 

Celem przeprowadzonej symulacji MIAR i WAT było odtworzenie uderzenia tupolewa w ziemię na podstawie założeń przyjętych przez komisję Jerzego Millera. Pozwoliło to na porównanie wyników tej symulacji z rzeczywistym stanem szczątków tupolewa na wrakowisku. Budowa numerycznego modelu samolotu wymagała procesu inżynierii odwrotnej, na co składało się m.in. wykonanie wielu elementów geometrycznych poszczególnych konstrukcji, zbudowanie modelu w formacie KAD oraz zbudowanie modelu samolotu z 33 mln elementów skończonych dla obliczeń w programie.

Okazuje się, że założenia przyjęte przez KBWL LP pod kierunkiem Jerzego Millera, które zostały użyte w badaniach MIAR i WAT dają rezultaty nieodpowiadające stanowi technicznemu odnalezionych dowodów na polu szczątków w Smoleńsku.

A oto wnioski:

  • Lewe skrzydło zostało rozerwane w wyniku wybuchu ok. 100 metrów przed brzozą.
  • Znaczna część statecznika pionowego wraz ze statecznikiem poziomym, została oderwana przed szosą.
  • Gródź ciśnieniowa została oderwana od części pasażerskiej w momencie rozerwania dachu kadłuba jeszcze w powietrzu.
  • Lewe drzwi pasażerskie (nr 823) zostały wystrzelone na metr głęboko w ziemię wraz z fragmentami tkanki ludzkiej, gdy samolot był jeszcze nad ziemią.
  • Zbiornik balastowy został rozerwany pod trzecią salonką centropłata przez wybuch.
  • Kadłub został rozerwany wzdłuż lewej burty.
  • Pasażerowie oraz załoga Tupolewa ponieśli śmierć w wyniku wybuchów.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Smoleńsk

Magdalena Żuraw