Próby te były pierwszymi tego typu dla nowej torpedy i zostały przeprowadzone w lutym i marcu br. na obszarach morskich w pobliżu Karlskrony, na wschodnim wybrzeżu Szwecji na Morzu Bałtyckim. Próby przeprowadzono z okrętu podwodnego typu Gotland i korwety typu Visby. Celem prób strzelania było sprawdzenie, czy torpedy można bezpiecznie wystrzelić z okrętów i obejmowało również weryfikację ich integracji z okrętami, a także weryfikację detektora celów torped SLWT.
Prace nad torpedami rozpoczęły się od zamówienia złożonego przez Swedish Defence Materiel Administration (FMV) w 2016 r., które obejmuje dostarczenie ich do floty szwedzkich okrętów podwodnych i korwet rakietowych. W styczniu 2018 r. Marynarka Wojenna Finlandii złożyła zamówienie na torpedy SLWT w ramach programu modernizacji (MLU) Squadron 2000. Marynarka Wojenna Finlandii będzie obsługiwać ten system na pokładzie zmodernizowanych okrętów typu Hamina, a także nowych korwet typu Pohjanmaa w ramach programu Squadron 2020.
Torpeda SLWT jest przystosowana do trudnych podwodnych warunków przybrzeżnych, jakie występują na Morzu Bałtyckim, a jednocześnie jest przeznaczona do operacji na głębszych wodach. Dzięki najnowocześniejszej konstrukcji jest wyposażona w pełni cyfrowy system naprowadzania, który umożliwia korzystanie zarówno z opcji „odpal i zapomnij” jak i telesterowania (sterowanie przewodowe). Jest to elastyczny system, dzięki któremu można przeprowadzić atak z wielu platform, w tym z okrętów nawodnych, śmigłowców, samolotów typu „fixed-wing” oraz okrętów podwodnych.
 
                        
        
        
        
         
                         
                         
                         
             
             
             
             
            ![Taksówka stoczyła się na ruchliwą ulicę. W środku nie było kierowcy! [WIDEO]](https://files.niezalezna.tech/images/upload/2025/10/30/n_1a44aebd094f0fc81bba0d96fe7711c4f8ec41156a0deaab9a09760119b0681d_c.jpg?r=1,1) 
             
            