W Szczecińskim Parku Przemysłowym podpisano dziś list intencyjny w sprawie budowy dwóch masowców dla armatora Baltramp. Armator chce podnieść na nowych statkach polską banderę. - Do tej pory kupowaliśmy tylko i wyłącznie statki używane. To podwójna radość, bo ten list intencyjny możemy podpisać z tutejszą stocznią, stocznią szczecińską, która według przeglądu dokonanego przez nas ma zdolność, moce i potrafi łatwo sobie poradzić z tym zadaniem - mówił przedstawiciel Baltramp.
- Będą to jednostki rzeczno-morskie o długości 89 metrów, szerokości 15 metrów, nośności 5 000 DWT i mocy silnika 1 750 kW
– powiedział dziennikarzom po podpisaniu listu prezes zarządu Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński.
- Koncepcja tego statku jest w finalnej fazie projektowania. Projektuje to nasze szczecińskie biuro projektowe; projektanci rodem z tej stoczni
– podkreślał Strzeboński.
- Dla nas to bardzo doniosła chwila. Po 25 latach działalności doszliśmy do momentu, kiedy jesteśmy w stanie zamówić nowy statek. Do tej pory kupowaliśmy tylko i wyłącznie statki używane. Podwójna radość, bo ten list intencyjny możemy podpisać z tutejszą stocznią, stocznią szczecińską, która według przeglądu dokonanego przez nas ma zdolność, moce i potrafi łatwo sobie poradzić z tym zadaniem
- powiedział Robert Tuziak z Baltramp
Przedmiotem listu intencyjnego jest budowa dwóch masowców z możliwością zamówienia kolejnych dwóch takich jednostek. Baltramp to polski armator ze Szczecina, ma cztery statki.
Przedstawiciele armatora powiedzieli, że planują podnieść na jednostkach polska banderę i zatrudniać polskie załogi.
- Wszystkie nasze statki przez 22 lata nosiły polską banderę i naszym celem jest powrót pod nią. Ustawodawca idzie w tym kierunku, aby umożliwić podniesienie polskiej bandery
– powiedział Ryszard Szymczak z Baltramp.
Nowe statki mają mieć najwyższą klasę lodową, by mogły bez problemu pływać do Skandynawii. Masowce będą transportowały m.in. nawozy sztuczne, stal, złom czy minerały.
W ubiegłym tygodniu w Szczecińskim Parku Przemysłowym podpisano z niemieckim armatorem list intencyjny ws. budowy czterech masowców. Armator jest zainteresowany także kolejnymi czterema masowcami.