Gazeta Polska: Roman Tuska » CZYTAJ TERAZ »

Jagiełło planuje ofensywę PKO BP

Mam nadzieję, że za 10 lat PKO Bank Polski będzie nie tylko liderem bankowości w Polsce, ale także jednym z liderów bankowości na rynku środkowoeuropejskim pod względem wielkości, zysku netto czy rozwoju technologicznego - mówi w dzisiejszym wywiadzie dla "Pulsu Biznesu" prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło.

Pekao
Pekao
By PKO Bank Polski S.A. - http://media.pkobp.pl/media_files/bb514112-0e4d-47fa-a40d-289e121fd593.jpg?download=logo-pko-banku-polskiego-1.jpg, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50010652

"Zaktualizowana strategia nie powinna być zaskoczeniem dla osób obserwujących rynek bankowy oraz sam PKO Bank Polski. Zakłada ona kontynuację cyfryzacji usług bankowych, czyli procesu, w którym udało się nam już wiele osiągnąć. Mamy najlepszą na świecie aplikację mobilną, mamy też dobre relacje z klientami i te dwie kwestie: cyfryzacja oraz jakość obsługi będą przez następnych 5-10-15 lat najważniejsze z punku widzenia rozwoju banku. W moim przekonaniu zmierzamy do modelu, który nazwałbym bankiem autonomicznym i jestem przekonany, że szybciej w Polsce powstanie w pełni autonomiczny bank niż w pełni autonomiczny samochód"

- powiedział.

"Bank autonomiczny wszystko zrobi za klienta, którego zaangażowanie i czas będą ograniczone do minimum. Na razie mówimy o prostych produktach i usługach, ale z czasem, wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, całość obsługi i relacji klient - bank zostanie zautomatyzowana. W PKO Banku Polskim pracujemy obecnie nad interfejsem głosowym naszej aplikacji i chcemy udostępnić tę usługę w przyszłym roku. Aplikacja zaoferuje to, czego klient może oczekiwać podczas spotkania z doradcą w fizycznym oddziale czy dzwoniąc na infolinię. IKO, nasza aplikacja mobilna, stanie się najważniejszym i podstawowym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejsce podejmowania decyzji przez klienta" - dodał.

Zaznaczył, że "PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym, który obsługuje całe pokolenia klientów: jedni korzystają tylko z obsługi oddziałowej, a inni są w pełni cyfrowi i w ogóle nie chodzą do banku. Dotyczy to już 40-50 proc. użytkowników IKO. Zamiany w tym zakresie będą postępowały stopniowo, a placówki bankowe w coraz większym stopniu przekształcają się w centra edukacyjno - doradcze".

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#PKO BP

redakcja