Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Flagowy okręt Agory z potężnymi spadkami sprzedaży

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” pikuje. Średni wynik spadł w ciągu roku o 20,40 proc. - do 103 316 egzemplarzy - podał portal wirtualnemedia.pl, zamieszczając zestawienie za listopad ubiegłego roku.

Piotr Galant / Gazeta Polska

To największy spadek sprzedaży wśród tytułów ogólnopolskich gazet. W ubiegłym roku gazeta kierowana przez Adama Michnika rozchodziła się w nakładzie ponad 129 tysięcy egzemplarzy.

Niezmiennie na pierwszym miejscu pozostawał w listopadzie "Fakt" (253 tys. egzemplarzy, spadek o 5,83 proc.), przed "Super Expressem" (122 tys. i spadek o 7,27 proc.). Trzecia w zestawieniu jest właśnie "Gazeta Wyborcza".

Kolejne miejsca w rankingu sprzedaży zajmują: "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", "Przegląd Sportowy" i "Gazeta Polska Codziennie".

Masowe zwolnienia i podniesienie ceny gazety - to sposób „Wyborczej” na wykaraskanie się z poważnych problemów. Sen z oczu redaktorów z ulicy Czerskiej spędza spadająca na łeb sprzedaż i zdecydowanie niższe wpływy z reklam

- pisał portal niezalezna.pl w październiku 2016 roku.

To jest konsekwencja drogi, którą tytuł obrał już dawno temu. Przestał być zrównoważonym politycznie dziennikiem prezentującym na swoich łamach różne opcje polityczne i stał się orędownikiem tylko jednej strony toczącego się sporu. To spowodowało odpływ od „GW” dużej liczby odbiorców z wszelkimi ekonomicznymi konsekwencjami tej tendencji

- mówił wtedy portalowi wirtualnemedia.pl Andrzej Bober.

Czytaj więcej: Głęboki kryzys „Wyborczej”. „Popełniono tam wszystkie możliwe błędy”

 



Źródło: niezalezna.pl, wirtualnemedia.pl

#Gazeta Wyborcza #Agora

redakcja