Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Budowa mostu skomplikuje życie kierowcom

Nie w poniedziałek, a prawdopodobnie w środę zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na ul. Podgórskiej, spowodowane rozpoczęciem kolejnego etapu budowy mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie.

SplitShire

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, przesunięcie terminu wprowadzenia zmiany w organizacji ruchu na ul. Podgórskiej wynikają z niemożliwości malowania oznaczeń na jezdni z powodu bardzo niskiej temperatury. Nastąpi to najprawdopodobniej w środę wczesnym rankiem.

Budowa mostów kolejowych nad Wisłą jest jednym z najważniejszych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice.

W ramach zmian w organizacji ruchu w rejonie budowanych przepraw wykonawca zamknie też Bulwar Kurlandzki Dla rowerzystów zostanie wyznaczony objazd. Piesi zostaną skierowani na obejście chodnikiem wzdłuż ul. Podgórskiej.

Kierowcy na odcinku ul. Podgórskiej (od al. Daszyńskiego do mostu Powstańców Śląskich) będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku.

„Taka organizacja ruchu wynika z pracy ciężkiego sprzętu przy budowie podpory mostu na bulwarze. Szacujemy, że potrwa co najmniej sześć miesięcy” - wskazał Hamarnik.

Budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Pierwszym z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju zeszłego roku.

Prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów. Zaplanowano również nowe mosty na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie całości prac planowane jest w tym roku.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o długości 20 km. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h. Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

mch