10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Nowe technologie w świecie fotografii

Jak się dowiedzieliśmy, firma Sony powiększa ofertę bezlusterkowych korpusów z pełnoklatkową matrycą obrazu o nowy model α7 III (model ILCE-7M3), łączący małe wymiary z najnowocześniejszą technologią przetwarzania obrazu

Głównym wyróżnikiem korpusu α7 III jest nowo opracowany przetwornik obrazu. Ten wykonany w technologii BSI układ CMOS Exmor R ma rozdzielczość 24,2 megapiksela, wyższą czułość oraz 15-stopniowy zakres dynamiki przy małych czułościach. Łącząc go z wieloma zaawansowanymi rozwiązaniami, jak system AF pokrywający 93% kadru, zdjęcia z szybkością do 10 kl./s z użyciem migawki mechanicznej bądź trybu bezgłośnego fotografowaniaiv czy różne możliwości nagrywania filmów 4K, firma Sony stworzyła narzędzie, dzięki któremu pasjonaci i profesjonalni twórcy treści zyskają nowe i bardziej różnorodne możliwości pracy.
 
Poza 24,2-megapikselowym przetwornikiem CMOS Exmor R w aparacie zastosowano nowy układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X, około 1,8 raza wydajniejszy niż jego odpowiednik z modelu α7 II. Ponadto możliwy jest zapis obrazu w 14-bitowym formacie RAW — również podczas pracy w trybach zdjęć seryjnych i całkowicie bezgłośnego fotografowania. 5-osiowy system optycznej stabilizacji obrazu umożliwia natomiast wydłużenie czasu otwarcia migawki o 5,0 stopnia.
 
Automatyczne ustawianie ostrości przez korpus α7 III działa znacznie lepiej niż w poprzednim modelu α7 II, między innymi dzięki dodaniu systemu 4D FOCUS. Nowy aparat jest wyposażony w 425 pól AF z detekcją kontrastu oraz w zapożyczony z modelu α9, umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej czujnik z 693 polami opartymi na detekcji fazy. Ten innowacyjny, pokrywający około 93% kadru system AF niezawodnie utrzymuje ostrość nawet na najtrudniejszych do utrwalenia obiektach.
 
Ciekawostką jest także funkcja „AF priorytet oczu” - nieoceniona, gdy fotografowana osoba odwraca się, patrzy w dół itp. - działa także w trybie AF-C.
Co więcej, można jej używać nawet przy pracy z obiektywami Sony z mocowaniem typu A, zamontowanymi na sprzedawanym oddzielnie adapterze LA-EA3. W korpusie α7 III wprowadzono ponadto szereg rozwiązań ułatwiających ustawianie ostrości. Należą do nich „joystick” do szybkiego zmieniania pól ostrości, możliwość ustawiania ostrości na dotknięte miejsce, działanie systemu AF w trybie „Powiększenie”, przycisk „AF On” i inne.
 
Korpus modelu α7 III został wyposażony w zmodernizowany system przetwarzania obrazu, który pozwala wykonywać nawet 10 fotografii na sekundę - z pełną automatyką ostrości i ekspozycji. W jednej serii można utrwalić do 177 obrazów JPEG o standardowej jakości, 89 obrazów RAW z kompresją lub 40 obrazów RAW bez kompresji, zarówno przy korzystaniu z migawki mechanicznej, jak i trybu całkowicie bezgłośnego fotografowaniaiv. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z podglądem na żywo minimalnie opóźnionego obrazu w wizjerze lub na ekranie LCD. Maksymalna szybkość wynosi wówczas 8 kl./s.
 
Dla dodatkowej wygody wiele głównych funkcji aparatu - takich jak przyciski „Fn” (funkcji) i menu, wyświetlanie obrazów, narzędzie do oceniania obrazów oraz kilka innych funkcji ułatwiających porządkowanie zdjęć bezpośrednio po ich wykonaniu - działa także w trakcie zapisu na kartę pamięci zbuforowanych serii zdjęć.
 
Jeśli scena jest oświetlana lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego, użytkownik może włączyć funkcję Anti-flicker. Aparat α7 III automatycznie wykrywa wówczas częstotliwość migotania światła i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką, występujących czasem u góry lub dołu zdjęć zrobionych przy krótkim czasie migawki.
 
α7 III to również kamera wideo o dużych możliwościach, pozwalająca nagrywać obraz filmowy 4K vi (3840 x 2160 pikseli) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika. Podczas filmowania aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy, rejestrując 2,4x więcej danych, niż potrzeba do wygenerowania obrazu 4K. Dane te są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.
 
Korpus α7 III pozwala na wybór profilu obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma), przeznaczonego do użytku w systemie organizacji pracy „Instant HDR” i umożliwiającego wyświetlanie pięknych, realistycznych obrazów 4K HDR na telewizorze zgodnym z technologią HDR (HLG). Dostępne są również krzywe gamma S-Log2 i S-Log3, zwiększające elastyczność podczas korygowania kolorystyki, oraz funkcja „zebra”, wspomaganie wyświetlania gamma i tworzenie plików proxy. Aparat umożliwia ponadto nagrywanie materiału filmowego Full HD z szybkością 120 kl./s, ze śledzeniem ostrości i przepływnością do 100 Mb/s. Takie nagranie można później przetworzyć na ujęcie wideo w rozdzielczości Full HD wyświetlane w 4- lub 5-krotnie zwolnionym tempie.
 
Do wyposażenia korpusu α7 III należy kontrastowy wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (około 2,3 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Do wyboru są dwa ustawienia jakości obrazu widocznego w wizjerze i na monitorze: „Standardowa” i „Wysoka”. Aparat pozwala wygodnie przesyłać pliki na smartfon, tablet, komputer lub serwer FTP przez łącze Wi-Fi. Złącze SuperSpeed USB Type-C (USB 3.1 I generacji) daje z kolei dodatkowe możliwości zasilania i pozwala przyspieszyć przesyłanie obrazu przy zdalnym sterowaniu z podłączonego komputera.
 
Wraz z korpusem α7 III nabywca otrzymuje też nowy pakiet programowy Sony o nazwie „Imaging Edge”. Zwiększa on możliwości twórcze w całym procesie zdjęciowym: od przygotowań do wykonania fotografii po jej końcową obróbkę. W skład pakietu „Imaging Edge” wchodzą trzy przeznaczone do samodzielnego pobrania, bezpłatne programy komputerowe: „Remote” (Pilot), „Viewer” (Przeglądarka) i „Edit” (Edytor).

 

 



Źródło: niezalezna.pl, sony.pl

#aparat #fotografia #nowe technologie

redakcja