Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Pocztowcy zawsze blisko klientów

Poczta Polska to instytucja, która od pokoleń łączy Polaków. Praca pocztowców opiera się na kontakcie z ludźmi, dzięki temu znają swoich klientów, ich zwyczaje i zachowania. Ta wiedza już nieraz pomogła uratować pieniądze, a nawet zdrowie i życie! Pocztowcy są również uwrażliwieni na potrzeby seniorów i osób z niepełnosprawnościami.

Foto: mat.pras.
Foto: mat.pras.
Poczta Polska

Pocztowiec to od dziesięcioleci zawód zaufania społecznego. Listonosze, kurierzy, asystenci w placówkach łączą Polaków, niezależnie od tego, jak daleko znajdują się od siebie. Praca pocztowców to jednak coś więcej niż tylko doręczanie listów, paczek czy obsługa w placówce poczto-wej. Znajomość klientów, często wieloletnia, ich zwyczajów i zachowań, umożliwia skuteczniejszą identyfikację niepokojących sytuacji. Dzięki temu wielu pracowników Poczty Polskiej uratowało życie, zdrowie i dobytek klientów. 

– Jesteśmy instytucją zaufania publicznego, a nasz unikalny kontakt z klientami pozwala lepiej niż innym rozpoznawać ich potrzeby i dostrzegać ewentualne za-grożenia. Nasi pracownicy odgrywają ważną rolę w życiu lokalnych społeczności. Pocztowcy niejednokrotnie udowodnili, że los ich klientów nie jest im obojętny. Poczta Polska to firma z oddanymi pracownikami

– podkreśla Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej. 

Bohaterscy listonosze

W trakcie obchodu swoich codziennych tras mogą zauważyć sytuacje wymagające pilnej interwencji, takie jak wypadki czy nagłe problemy zdrowotne. Znajomość lokalnego otoczenia i gotowość do udzielenia pomocy nie raz przyczyniły się nawet do uratowania czyjegoś życia. Dostrzegając możliwość wystąpienia takich sytuacji, Poczta organizuje dla swoich pracowników na dużą skalę szkolenia z pierwszej pomocy. W ostatnim czasie bohaterstwo pocztowców stało się szczególnie widoczne, a kilku z nich wykazało się postawą godną najwyższego uznania. 

Jeden z listonoszy z Urzędu Pocztowego Rzeszów 6 miał doręczyć przesyłkę starszej, mieszkającej samotnie kobiecie. Drzwi do domu adre-satki były zamknięte i nikt nie otwierał, pomimo głośnego pukania. Po chwili usłyszał dochodzący zza drzwi cichy jęk i wołanie o pomoc. Pan Piotr wszedł do domu z powiadomioną szybko rodziną adresatki. Okazało się, że starsza pani przewróciła się i niefortunnie zabarykadowała drzwi. Z pomocą przyszły służby ratownicze – straż pożarna i pogotowie ratunkowe, którego pracownicy udzielili dalszej pomocy staruszce.

Listonosz z Hyżnego k. Dynowa miał doręczyć korespondencję do samotnej starszej pani, która zawsze jest w domu. Gdy nikt nie otworzył drzwi, podszedł do okna. Pani wreszcie otworzyła, ale po chwili zemdlała. Listonosz udzielił jej pierwszej pomocy, a następnie wprowadził do mieszkania i podał szklankę wody. Zadzwonił po pomoc do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, który niezwłocznie przyjechał z pomocą. 

Listonosz z UP Brzozów to kolejny bohater, który nie przeszedł obojętnie wobec człowieka w potrzebie. Starsza klientka nie podeszła do drzwi, nie odpowie-działa, gdy do nich zadzwonił. Pociągnął za klamkę, a drzwi nie były zamknięte. Listonosz zauważył, że starsza pani leży koło pieca kaflowego. Nie mógł się od niej dowiedzieć, co się stało i jak się czuje, więc niezwłocznie zadzwonił po pomoc. Gdy upewnił się, że kobieta znajduje się w bezpiecznych rękach sanitariuszy, wrócił do swoich obowiązków.

Wsparcie seniorów

Pracownicy Poczty Polskiej nie tylko chronią zdrowie i życie ludzi, ale potrafią także ochronić ich przed utratą oszczędności. Pocztowcy są uwrażliwiani na takie sytuacje, dzięki czemu udaje się uchronić wielu klientów przed próbami wyłudzenia oszczędności. Dotyczy to głównie osób starszych. Umiejętność zdiagnozowania zdenerwowania lub innego nietypowego zachowania, czujność i zaangażowanie pracownika wielokrotnie uchroniła seniorów przed utratą oszczędności. W ostatnim czasie taką postawą wykazał się pracownik z Urzędu Pocztowego w Suszu. W trakcie czynności policjanci ustalili, że oszustwo, na jakie miał się nabrać jeden z klientów Poczty Polskiej, wyszło na jaw właśnie dzięki czujności pocztowca. Poczta Polska od lat ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod przedstawicieli zawodów zaufania pu-blicznego czy rzekomych znajomych i próbują wyłudzić pieniądze. Pracownicy Spółki są przygotowani na to, aby pomagać i doradzać w takich sytuacjach. 

Placówki pocztowe dostępne dla każdego

Foto: Listonosz/ / Poczta Polska

Od kilku lat Poczta Polska przekształca sieć swoich placówek, dostrzegając potrzeby mieszkańców nie tylko wielkich miast, ale także małych miejscowości i wsi. Urzędy w takich właśnie miejscach mają duże znaczenie dla lokalnych społeczności, bo często nie ma w nich innych instytucji. Jednym z podstawowych celów jest zapewnienie każdemu klientowi jak najlepszej dostępności i wysokiego poziomu obsługi. W 2022 r. uruchomiono 165 nowych placówek pocztowych, a w obecnym nowo uruchomionych jest już ponad 50. Poczta posiada największą sieć sprzedaży na wsiach oraz w małych miastach. Obecnie ponad 5,2 tys. pla-cówek znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Poprzez największą w Polsce sieć 7,6 tys. placówek klienci uzyskują łatwy i wygodny dostęp do różnorodnych usług: pocztowych, cyfrowych, finansowych, logistycznych i handlowych.

Poczta dla osób z niepełnosprawnościami

Poczta Polska zapewnia i wciąż dostosowuje infrastrukturę, w tym głównie dostępność placówek pocztowych, do potrzeb osób niepełnosprawnych przez pod-jazdy, podnośniki, windy czy dzwonki do przywołania obsługi. W każdej placówce pocztowej udostępniamy stanowisko dedykowane osobom niepełnosprawnym oraz umieszczamy skrzynki pocztowe w sposób, który umożliwia swobodne korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. W placówkach pocztowych mile widziane są także osoby, którym towarzyszy wyszkolony pies przewodnik. Poczta Polska bezpłatnie umożliwia doręczanie przesyłek i przekazów pocztowych do osób niepełnosprawnych bez konieczności odbierania przesyłek w placówce pocztowej.

Listonosze Poczty Polskiej mają obowiązek przyjęcia od wszystkich osób niepełnosprawnych przesyłek nierejestrowanych w miejscu zamieszkania. Można także wysłać paczkę korzystając z możliwości zamówienia kuriera, który odbierze paczkę z miejsca zamieszkania.     
 

 



Źródło: Poczta Polska

materiał partnera