To już 10 lat PKO Junior! 1 lipca 2013 roku PKO Bank Polski wystartował z propozycją dla najmłodszych – od tamtej pory z oferty skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat. Aplikacja mobilna dla dzieci, będąca częścią tej oferty, zyskała właśnie nowy wygląd i wygodniejszą nawigację oraz logowanie PIN-em oraz biometrią. To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców.
To już 10 lat PKO Junior! 1 lipca 2013 roku PKO Bank Polski wystartował z propozycją dla najmłodszych – od tamtej pory z oferty skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat. Aplikacja mobilna dla dzieci, będąca częścią tej oferty, zyskała właśnie nowy wygląd i wygodniejszą nawigację oraz logowanie PIN-em oraz biometrią. Na początek młodzi klienci zyskają łatwiejsze logowanie: PIN-em, przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, a także nowy wygląd aplikacji i lepszą nawigację m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu. Wzmocnione też zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem. To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, kolejne funkcje i udogodnienia m.in. płatności BLIKIEM będą systematycznie wzbogacały kolejne wersje aplikacji. W ciągu 10 lat funkcjonowania PKO Junior z tej oferty skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci.
– Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” jest wzmocnienie naszego wizerunku jako banku innowacyjnego, który jest atrakcyjny dla młodych klientów. Nowa aplikacja PKO Junior jest jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu – właśnie staje się atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników i będzie też wygodniejsza do zarządzania przez rodziców. Jest nowoczesna wizualnie, a dzieci mogą łatwiej i bardziej intuicyjnie jej używać. Dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność. Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych
– podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Nowa aplikacja mobilna PKO Junior dostępna jest dla telefonów z systemami Android i iOS. Jeśli na smartfonie dziecka aplikacje aktualizują się automatycznie nowa wersja zastąpi po prostu obecną. W pozostałych przypadkach – wystarczy pobrać nową wersję aplikacji ze sklepu z aplikacjami – stara wersja przestanie działać.
- Nowa wersja PKO Junior daje nowe możliwości i ułatwia życie użytkownikom - teraz dziecko może logować się PIN-em oraz biometrią, czyli odciskiem palca lub identyfikacją twarzy. Aplikacja ma też odświeżony nowoczesny wygląd oraz nawigację zgodną z obecnymi standardami technologii mobilnych. Dzięki temu dziecko może łatwiej i bardziej intuicyjnie się po niej poruszać np. wyszukiwanie funkcji jest teraz w zasięgu kciuka - w menu na dole ekranu. Nowa aplikacja jest tworzona w technologii Flutter, dzięki czemu wszelkie udogodnienia i zmiany będą wprowadzone szybciej i równolegle na obu głównych platformach mobilnych Android i iOS
- dodaje Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Aplikacja łączy się z serwisem internetowym PKO Junior i w jej nowej wersji wzmocnione zostały elementy związane z bezpiecznym połączeniem się z tym serwisem. Tym samym lepiej chronione są wszystkie decyzje i operacje finansowe, które są w niej wykonywane.
To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, w niedługim czasie dojdą kolejne funkcje i udogodnienia m.in. możliwość korzystania przez dzieci z BLIKA oraz rozszerzonego zarządzania aplikacją dla dzieci przez rodziców poprzez serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO.
W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje też uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki zasad cyberbezpieczeństwa.
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej.
W ciągu minionej dekady z oferty PKO Junior skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci. Obecnie 80 proc. dzieci, które w ramach tej oferty mają PKO Konta Dziecka dostaje na swoje konto pieniądze regularnie co miesiąc, najczęściej jest to „kieszonkowe” od rodziców. W sumie na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż., konta SKO uczniów) jest obecnie 2 mld 174,5 mln zł. Dzieci wykonują średnio w miesiącu 9 transakcji bezgotówkowych, a 98,7 proc. wszystkich ich transakcji to płatności kartą. Najmłodsi klienci nie tylko wydają, ale i starannie oszczędzają, najczęściej ich skarbonki (cele oszczędzania), które deklarują serwisie PKO Junior to - hasłowo: „gry”, „komputer”, „smartfon”, „przyszłość/marzenia”, „wakacje/wyjazd”.
W skład oferty PKO Junior wchodzą:
W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „Konto dla dziecka”.
Z badań przeprowadzonych przez agencję IQS na zlecenie PKO Banku Polskiego wśród rodziców i dzieci (w wieku od 7-13 lat) na temat korzystania z konta bankowego wynika, że ci najmłodsi klienci bankowi najbardziej cenią sobie możliwość płatności kartą, a dorośli możliwość kontroli nad wydatkami. Jednocześnie większość badanych rodziców uważa, że najmłodsi powinni dysponować własnymi pieniędzmi. Ma to uczyć ich rozumienia wartości pieniądza, gospodarowania, zarządzania i oszczędzania.
Badanie jakościowe obejmowało 24 wywiady online (z rodzicem oraz dzieckiem) oraz 6 grup focusowych z rodzicami (spotkania online, 6 uczestników, moderowane przez badacza). Wynika też niego, że dzieci coraz wcześniej zaczynają rozumieć, czym jest bank, konto i bankomat, choć większość nie korzysta z wypłat gotówki w urządzeniu. W najmłodszym pokoleniu modne są też płatności BLIK i bankowe aplikacje mobilne.
Po ukończeniu 13. roku życia PKO Konto Dziecka automatycznie zostaje przekształcone w PKO Konto dla Młodych, z którego można korzystać aż do 26. urodzin. Młodzież na co dzień korzysta z nowych technologii, dlatego rachunek obsługiwany jest całkowicie przez internet i aplikację mobilną IKO.
Dzięki IKO można wygodnie np. sprawdzić stan swojego konta lub płacić w sklepach i internecie za pomocą BLIKA. Z PKO Konta dla Młodych można korzystać bez opłat – prowadzenie rachunku oraz wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i zagranicą są bezpłatne. Rodzic, który również jest klientem PKO Banku Polskiego ma wgląd w swoim systemie bankowości internetowej iPKO do transakcji realizowanych przez dziecko.
Do konta wydawana jest karta debetowa z funkcją wielowalutową – można ją zamówić przez serwis transakcyjny iPKO i aplikację IKO. Do wyboru są karty płatnicze z galerii kart PKO w tym Galerii Oficjalnych Kart Ekstraklasy. Zdecydowana większość kart wydanych dla osób korzystających z PKO Konta dla Młodych jest aktywna płatniczo. Młodzież najchętniej wybiera płatności BLIKIEM. Klienci z tej grupy wiekowej częściej preferują płatności bezgotówkowe w sklepach i internecie – 98,7 proc. transakcji stanowią transakcje POS, w tym 75 proc. to transakcje zbliżeniowe.