Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!
Z OSTATNIEJ CHWILI
Rząd Izraela zatwierdził porozumienie z palestyńskim Hamasem w sprawie zawieszenia broni w Strefie Gazy oraz uwolnienia zakładników • • •

Państwowe spółki nie wystarczą „Gazecie Wyborczej”. Wpływy z reklam ostro spadają

Chociaż "Gazeta Wyborcza" często przypomina bardziej biuletyn samorządowy z ogłoszeniami niż ogólnopolski dziennik, reklamy spółek skarbu państwa nie przyciągają prywatnych reklamodawców.

yurdacan/sxc.hu
yurdacan/sxc.hu
Chociaż "Gazeta Wyborcza" często przypomina bardziej biuletyn samorządowy z ogłoszeniami niż ogólnopolski dziennik, reklamy spółek skarbu państwa nie przyciągają prywatnych reklamodawców. Wpływy z tego tytułu spadły w "GW" w stosunku do ubiegłego roku o ponad 20 proc. Jeszcze bardziej - „Rzeczpospolitej” i „Pulsie Biznesu” - o ponad 30 proc. 

Od stycznia do czerwca 2012 r. cennikowe przychody reklamowe gazet spadły o 18,2 proc. i wyniosły 828,8 mln zł – jak podaje portal wirtualnemedia.pl.
 
Gazeta Wyborcza”(Agora) w I połowie tego roku zarobiła na reklamach 238,5 mln zł, to 64,7 mln (21,4proc.) mniej niż rok wcześniej. Nawet zamieszczane tam reklamy państwowych spółek nie pomogły gazecie z Czerskiej.Rzeczpospolita”(Gremi Media) i „Puls Biznesu”(Bonnier Business Polska), zanotowały jeszcze większe spadki – odpowiednio 33,3 i 30 proc.(26,3 i 6,9 mln zł).
 
Duże spadki zanotowały także „Polska”(Polskapresse) - 19,4 proc. – 29,8 mln, „Super Express” (Murator) – 18,8 proc. – 10,7mln, „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 16,4 proc. - 3 mln zł.
 
Dziennik Gazeta Prawna”(Infor Biznes) - jako jedyny w czołowej dziesiątce jeśli chodzi o wpływy z reklam - zanotował 8 proc.(2,6 mln zł) wzrost  w stosunku do ubiegłego roku. 

 



Źródło: wirtualnemedia.pl,niezalezna.pl

mg