Chociaż "Gazeta Wyborcza" często przypomina bardziej biuletyn samorządowy z ogłoszeniami niż ogólnopolski dziennik, reklamy spółek skarbu państwa nie przyciągają prywatnych reklamodawców. Wpływy z tego tytułu spadły w "GW" w stosunku do ubiegłego roku o ponad 20 proc. Jeszcze bardziej - „Rzeczpospolitej” i „Pulsie Biznesu” - o ponad 30 proc.
Od stycznia do czerwca 2012 r. cennikowe przychody reklamowe gazet spadły o 18,2 proc. i wyniosły 828,8 mln zł – jak podaje portal wirtualnemedia.pl.
„
Gazeta Wyborcza”(Agora) w I połowie tego roku zarobiła na reklamach 238,5 mln zł, to 64,7 mln (
21,4proc.) mniej niż rok wcześniej.
Nawet zamieszczane tam reklamy państwowych spółek nie pomogły gazecie z Czerskiej. „
Rzeczpospolita”(Gremi Media) i „
Puls Biznesu”(Bonnier Business Polska), zanotowały jeszcze większe spadki – odpowiednio
33,3 i 30 proc.(26,3 i 6,9 mln zł).
Duże spadki zanotowały także „
Polska”(Polskapresse) -
19,4 proc. – 29,8 mln, „
Super Express” (Murator) –
18,8 proc. – 10,7mln, „
Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) -
16,4 proc. - 3 mln zł.
„
Dziennik Gazeta Prawna”(Infor Biznes) - jako jedyny w czołowej dziesiątce jeśli chodzi o wpływy z reklam -
zanotował 8 proc.(2,6 mln zł)
wzrost w stosunku do ubiegłego roku.
Źródło: wirtualnemedia.pl,niezalezna.pl
mg