Abba zapowiedziała na przyszły tydzień ważne ogłoszenie, podczas gdy fani czekają na nowe piosenki zespołu od 39 lat. Szwedzki zespół uruchomił w czwartek rano nową stronę internetową zatytułowaną "Abba Voyage", prosząc fanów o zgłoszenie zainteresowania nowym projektem.
Oczekuje się, że będzie to długotrwała „wycieczka hologramowa”, którą Abba początkowo ogłosiła w 2016 roku. Zespół ma wydać pięć nowych piosenek, które będą towarzyszyć ich powrotowi.
Kwartet – Agnetha Faltskog, Anna-Frid Lyngstad, Bjorn Ulvaeus i Benny Andersson – powrócił do studia w 2018 roku, obiecując dwa nowe utwory jeszcze w tym samym roku. Te utwory, I Still Have Faith In You i Don't Shut Me Down, były wielokrotnie opóźniane - a zespół planuje teraz wydać pięć utworów, aby podziękować fanom za ich cierpliwość.
Na początku tego roku Ulvaeus potwierdził, że muzyka „zdecydowanie” wyjdzie w tym roku. „To nie jest przypadek, że może się to wydarzyć, to się stanie” – powiedział w wywiadzie dla „The Herald Sun”.
Strona internetowa Abba Voyage została uruchomiona w czwartek rano, zawierając tajemniczy obraz czterech świecących planet wraz z datą 2 września. Według „The Sun” w programie wystąpią „Abba-tarsy” gwiazd wykonujących takie hity, jak Waterloo, Dancing Queen i Mamma Mia.
Mówi się, że hologramy będą wyświetlane na scenie w specjalnie wybudowanym teatrze we wschodnim Londynie, gdzie fani będą mogli również obejrzeć film dokumentalny o powrocie zespołu.
W rozmowie z BBC na wczesnych etapach produkcji serialu Ulvaeus powiedział, że pomysł został przedstawiony zespołowi przez menedżera Spice Girls, Simona Fullera.
„Przyjechał do Sztokholmu i przedstawił nam pomysł, abyśmy mogli zrobić identyczne cyfrowe kopie nas samych w pewnym wieku i że te kopie mogłyby następnie wyruszyć w trasę i mogłyby śpiewać nasze piosenki. Widziałem ten projekt w połowie i już jest oszałamiający”
- powiedział.
Podobno zdjęcia do projektu miały miejsce w londyńskim Ealing Studios w zeszłym roku.
Założona w 1972 roku Abba była zasadniczo szwedzką supergrupą, składającą się z autorów piosenek Ulvaeusa i Anderssona z The Hep Stars oraz piosenkarek Faltskog i Lyngstad, które odniosły sukces jako artystki solowe.
Ale ich wspólny projekt całkowicie przyćmił ich poprzednią pracę. Po wygraniu Konkursu Piosenki Eurowizji z Waterloo w 1974 roku zespół sprzedał prawie 400 milionów singli i albumów na całym świecie.
Mamma Mia!, musical oparty na ich przebojach i wyprodukowany przez Ulvaeusa i Anderssona, również obejrzało ponad 50 milionów ludzi.