Po raz pierwszy nowy SuperSporta 950 został zaprezentowany podczas internetowej premiery Ducati World Première w końcówce ubiegłego roku. Produkcja ruszyła w fabryce w Borgo Panigale pod koniec stycznia, a pierwsze egzemplarze już teraz trafiły do polskich salonów! Od 5 marca motocykl można oglądać we Wrocławiu i w Piasecznie. Następnie motocykle trafią do kolejnych autoryzowanych dealerów, o czym Ducati Polska poinformuje za pośrednictwem facebookowego profilu.
SuperSport 950 jest wyposażony w dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 i z rozrządem desmodromicznym. Jednostka ta rozwija maksymalną moc 110 KM i płynnie dostarcza momentu obrotowego. Przy niskiej wadze motocykla, wynoszącej na sucho zalediwe 184 kg, zapewnia ekscytujące osiągi. Przy 3500 obr./min dostępne jest już 80% maksymalnego momentu obrotowego, a wraz ze wzrostem obrotów wartość momentu obrotowego rośnie liniowo, osiągając szczyt 93 Nm przy 6500 obr./min. Po przekroczeniu tego progu krzywa momentu stopniowo maleje, utrzymując się powyżej 90% do 9000 obr./min, kiedy z kolei dostarczana jest maksymalna moc 110 KM.
SuperSport 950 jest wyposażony w stalową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako element konstrukcyjny. Jak przystało na prawdziwy motocykl sportowy Ducati, SuperSport 950 jest wyposażony w regulowane zawieszenie i jednostronny wahacz ze stopów aluminium, który charakteryzuje się wysoką sztywnością i niską wagą. Z przodu zastosowano widelec Marzocchi o średnicy 43 mm, a z tyłu monoshock Sachs.
Warto zauważyć, że konstrukcja nowego SuperSporta 950 ewoluowała dzięki nowym owiewkom zaprojektowanym przez Ducati Style Center, które nadają motocyklowi agresywnego charakteru i jeszcze więcej dynamizmu. Inspiracje Panigale V4 widać w kształcie diodowej lampy czołowej oraz otworach wentylacyjnych odprowadzających ciepło z silnika.