Jesienią 2020 r. zmianom poddano Volkswagena Tiguana. Teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia, jak interaktywne, matrycowe LED-owe reflektory IQ.LIGHT czy dotykowe pola służące do sterowania seryjną automatyczną klimatyzacją. Zamówienia na nowy model będą przyjmowane w najbliższych tygodniach.
Teraz na rynku pojawia się nowy Tiguan Allspace – ze zmianami w wyglądzie nadwozia, z zestawem cyfrowych wskaźników w kabinie, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, w nowych wersjach wyposażenia i z systemem wszechstronnej komunikacji z otoczeniem. Nie zmieniły się jego możliwości przewozowe – w wersji pięcioosobowej bagażnik ma pojemność od 760 do 1.920 litrów, w odmianie siedmioosobowej jest to 700 do 1.755 litrów. Opcjonalne fotele numer 6 i 7 można składać tak, jak siedzenia i oparcie kanapy w drugim rzędzie. Fotele w trzecim rzędzie po złożeniu znikają w podłodze, tworząc równą powierzchnię. Do wyboru są trzy silniki TSI i dwa TDI. Wybrać można 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię (opcja lub seryjna w niektórych wersjach wyposażenia), która przełożenia zmienia szybko i w optymalnym momencie. Wyśmienitą trakcję zapewnia z kolei opcjonalny napęd na cztery koła (4MOTION).
Volkswagen przygotował nowe wersje wyposażenia Tiguana Allspace - poza podstawową, są to wersje: Life, Elegance i R-Line. Elegance wyróżnia się licznymi chromowanymi elementami we wnętrzu i na nadwoziu auta, w jej skład wchodzą też 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
Kierowcy preferujący sportowy tryb jazdy wybiorą zapewne wersję R-Line. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta skórą, z dotykowymi polami do obsługi różnych funkcji i znaczkiem R-Line, dekoracyjne elementy w kolorze Carbon Grey, zestaw cyfrowych wskaźników Digital Cockpit Pro oraz koła w rozmiarze 19 lub 20 cali to charakterystyczne elementy wyposażenia wersji R-Line. Komfort zapewniają w niej przednie fotele w wersji ergoActive z regulowaną elektrycznie w czterech pozycjach podpórką pod kręgosłup krzyżowy oraz z funkcją masażu.
Sterowanie funkcjami klimatyzowania kabiny, ogrzewania i przewietrzania skupionymi w seryjnej trzystrefowej automatycznej klimatyzacji odbywa się za pomocą nowego cyfrowego modułu na środkowej konsoli. Dotykowe pola i suwaki pojawiły się w niej w miejsce tradycyjnych pokręteł i przycisków. Potrzebne dane kierowca może przywołać na kolorowym wyświetlaczu head-up (opcja). W zasięgu wzroku kierowcy pojawiają się na nim informacje na temat prędkości, znaczki wskazujące kierunek jazdy czy ostrzeżenia. Znany z innych modeli Volkswagena opcjonalny Trailer Assist wspiera kierowcę podczas manewrowania autem ciągnącym przyczepę. Dopuszczalna masa przyczepy w Tiguanie Allspace z napędem na cztery koła 4MOTION wynosi 2,5 tony.
Częściowo automatyczną jazdę umożliwia z kolei system Travel Assist, który teraz jest dostępny również w Tiguanie Allspace. Zależnie od rodzaju przekładni, od 0 km/h (auta z DSG) lub od 30 km/h (auta z mechaniczną skrzynią biegów) do 210 km/h system ten pozwala na półautomatyczną jazdę. Travel Assist korzysta przy tym ze znanych systemów, jak aktywny tempomat ACC i seryjny system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu.